صفحه اصلی / آذربایجان / آزادی موقت سه تن از فعالین آذربایجان‌جنوبی از زندان مرکزی تبریز

آزادی موقت سه تن از فعالین آذربایجان‌جنوبی از زندان مرکزی تبریز

سه تن فعالین ملی مدنی با قرار وثیقه پس از حدود دو هفته بازداشت، تهدید و شکنجه، موقتا از زندان آزاد شدند.

خانم «یاسمین ظفری»، آقایان «رحیم ساسانی» و «سعداله ساسانی» سه تن از فعالین آذربایجانی دقایقی پیش از زندان مرکزی تبریز به صورت موقت و با قید وثیقه آزاد شدند.

بنا بر خبرهای رسیده، خانم یاسمین ظفری؛ فعال مدنی آذربایجانی با قرار وثیقه سنگین ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز موقتا آزاد شد.

وی به همراه دیگر فعالین آذربایجانی روز پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ همزمان با اعتراضات ملت آذربایجان به اشغالگری ارتش ارمنستان و حمایت از همزبانان آذربایجانی در مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز دستگیر، و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

همچنین خبرها حاکی از آن است که دو تن دیگر از فعالین ملی، «رحیم ساسانی» و «سعداله ساسانی» دقایقی پیش از زندان مرکزی تبریز با قرار وثیقه سنگین برای هر کدام ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند.

این دو فعال نیز، در جریان اعتراض به تعرض رژیم اشغالگر ارمنستان به اراضی جمهوری آذربایجان‌، مقابل کنسول‌گری این کشور در تبریز توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده بودند.

 اتهام این فعالین در مرحله مقدماتی دادرسی «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است. پس از آزادی این فعالین طبق اطلاع نزدیکان، حکیمه احمدی و مقصود فضلی چیمن زمین کماکان در زندان مرکزی تبریز می باشند.

رحیم ساسانی و سعدالله ساسانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه مورد شکنجه قرار گرفته اند. رحیم ساسانی پسر عموی سعدالله ساسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *