صفحه اصلی / آذربایجان / آغاز تردد بدون پاسپورت شهروندان آذربایجان و ترکیه

آغاز تردد بدون پاسپورت شهروندان آذربایجان و ترکیه

شهروندان آذربایجان (آزربایجان) شمالی و ترکیه از پنجشنبه (۱۲ فروردین) می توانند بدون نیاز به پاسپورت به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

وزارت امور خارجه آزربایجان شمالی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شهروندان آزربایجان و ترکیه از تاریخ ۱۲ فروردین با استفاده از کارت شناسایی می‌توانند به صورت متقابل به دو کشور بدون نیاز به ویزا و پاسپورت سفر کنند.»

شهروندان دو کشور برای تردد تنها نیاز به همراه داشتن کارت شناسایی هستند. همچنین مدت این اقامت نیز در دو کشور از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش یافته است.

 این پروتکل به امضای وزیران خارجه آزربایجان و ترکیه رسیده است. همچنین پارلمان آزربایجان دوشنبه (۱۳ آبان) پروتکل شماره ۱ اصلاحیه موافقت نامه جدید «معافیت متقابل ویزا و امکان سفر با کارت شناسایی» امضا شده میان باکو و آنکارا در تاریخ ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۰، به تصویب رساند.

این قانون تنها در مورد شهروندان دو کشوراعمال خواهد شد. شهروندان آزربایجان شمالی و یا ترکیه که مایل به سفر به کشورهای ثالث از ترکیه و آزربایجان هستند باید از پاسپورت استفاده کنند.

این برای نخستین بار است که جمهوری آزربایجان امکان سفر بدون نیاز به پاسپورت را فراهم می کند. ترکیه پیشتر با اوکراین و سپس گرجستان این طرح را اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *