صفحه اصلی / آذربایجان / اداره اماکن اردبیل محل کسب «علی لسانی» را برای همیشه تعطیل کرد

اداره اماکن اردبیل محل کسب «علی لسانی» را برای همیشه تعطیل کرد

اداره اماکن اردبیل محل کسب «علی لسانی» فرزند «عباس لسانی» فعال سرشناس آذربایجانی را برای همیشه تعطیل کرد و به او گفت: «بهتر است به خارج مهاجرت کنی!»

اداره نظارت بر اماکن عمومی استان اردبیل دیروز شنبه ۲۱ دی ماه ۹٨، با احضار علی لسانی فرزند عباس لسانی اعلام کرد که او دیگر اجازه فعالیت اقتصادی در بازار را نداشته و پیشنهاد کرده جهت راه اندازی کسب و کار آرام و بدون دردِ سَر برای همیشه ایران را ترک کند.

علی لسانی از دو سال پیش اقدام به راه‌اندازی مغازه تعمیرات طلا کرده که در مرحله صدور پروانهٔ کسب علی‌رغم تکمیل پرونده و حائز بودن شرایط لازم، بنا به اظهارات رئیس اتحادیه این صنف با «دخالت و ممانعت نیروهای امنیتی» روبرو گردیده است.

این اتحادیه در دو سال گذشته با فشار تهادهای امنیتی ایران، در چندین نوبت اقدام به پلمپ و ممانعت از فعالیت مغازه علی لسانی کرده اند.

همچنین کارکنان این اتحادیه در روزهای گذشته با مراجعه به سفارش‌دهنده‌گان ثابت مغازه علی لسانی، به آنها دستور داده اند که ضمن پس گرفتن سفارشاتشان، دیگر حق هیچ گونه ارتباط کاری با این واحد را نخواهند داشت.

عباس لسانی فعال سرشناس تورک و زندانی سیاسی با سابقه آذربایجانی اخیرا در دادگاهی یکطرفه به ریاست قاضی «ناصر عتباتی» به پانزده سال حبس تعزیری محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *