صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: خداحافظی خواننده آذربایجانی از دنیای موسیقی به دلیل ممانعت‌های مسئولان ایران

اردبیل: خداحافظی خواننده آذربایجانی از دنیای موسیقی به دلیل ممانعت‌های مسئولان ایران

پیمان کیوانی، از خوانندگان خوش صدا و با تعصب آذربایجان به دلیل ممانعت‌های مستمر مسئولان ایران، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود از دنیای موسیقی خداحافظی کرد.

این خواننده ترک آذربایجانی در جمله ای کنایه آمیز به زبانی ترکی نوشت: «دؤرت یاندان داراشیب آج جناره لر، کیمه آجیخلانیم کیمه دیل‌لنیم»

این خواننده اردبیلی افزود «خداروشکر می‌کنم که غیرت و شرفم رو به پول نفروختم و همیشه نفسم رو نگه داشتم و سر خم نکردم؛ از باورم دست نکشیدم و شاید دلیل اینکه نخواستن دیده بشم همین بود.» او نوشت «حق یه جوان که پاک و بی ریا کار ساخت و مردمش‌ رو شاد کرد، این نبود.»

این خواننده پاپ آذربایجانی، در سال ۹۷ نیز در اعتراض به عدم صدور مجوز برای موسیقی و کنسرت ترکی‌اش توسط اداره ارشاد، سازش را آتش زده بود.

او در حین سوختن سازش در شعله‌های آتش، گفته بود «وقتی می‌خواهم برای موسیقی ترکی مجوز بگیرم، مسئولان دچار دل پیچه شده و شکم درد می‌گیرند.»

پیمان کیوانی از خوانندگان مردمی و محبوب آذربایجانی است که محتوای اکثر ترانه‌هایش در وصف آذربایجان است.

هنرمندان آذربایجانی برای کسب مجوز برگزاری کنسرت موسیقی ترکی باید از چندین فیلتر اداره ارشاد ایران عبور کنند. در حالیکه نه تنها چنین محدودیت هایی برای برگزارکنندگان کنسرت فارسی اعمال نمی شود بلکه اجرای کنسرت های فارسی در شهرهای آذربایجان جنوبی، مورد تشویق و حمایت مسئولین نیز قرار می گیرد.

پیشتر آشیق «چنگیز مهدی پور»؛ سرپرست گروه موسیقی دالغا و «علی پرمهر»؛ خواننده شناخته شده آذربایجان جنوبی نیز به این رویه تبعیض آمیز مسئولان ایران اعتراض کرده‌ بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *