صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: مرخصی موقت یوسف کاری فعال ملی آذربایجان‌جنوبی از زندان

اردبیل: مرخصی موقت یوسف کاری فعال ملی آذربایجان‌جنوبی از زندان

یوسف کاری؛ فعال ملی مدنی آذربایجانی بعد از ظهر امروز ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ با تودیع فیش حقوقی به مرخصی آمده است.

پیشتر مسئولین زندان مرکزی اردبیل با مرخصی این فعال تورک مخالفت کرده بودند.

یوسف کاری در۱۲شهریور ۱۳۹۸ توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شده و پس از دریافت حکم ۶سال حبس تعزیری در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل نهایتا در شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان به ۲ سال حبس قطعی تعزیری محکوم شده است.

یوسف کاری متولد سال ۱۳۷۰ از شهر اردبیل است. وی به دلیل نبود کار در اردبیل، در تهران مشغول به کار بود. او از شهریور ماه امسال بازداشت و بدون حق استفاده از آزادی موقت از طریق تودیع قرار وثیقه در بازداشتگاه موقت زندان مرکزی اردبیل زندانی است.

پس از شیوع کرونا در زندان اردبیل، نگرانی از وضعیت محبوسین افزایش یافته است.

سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای خواستار آزادی بی درنگ تمام زندانیان عقیدتی شده است. این نگرانی پس از انتشار اخبار مرتبط با بیماری برخی از زندانیان بند ۱ اردبیل بیشتر نیز شده است.

فعالین سیاسی آذربایجان‌جنوبی از جمله «عباس لسانی، مژگان صیامی، لطیف حسنی، توحید امیرامینی، کاظم صفابخش، جعفر رستمی‌راد، علیرضا فرشی، احسان شکرخدایی، زینب همرنگ، اکبر عزیزی، ملیحه برقی صادقیانی، امیر ولی‌زاده، امیر ستاری و محمد عبدالمحمدزاده» که در زندان های اردبیل، اورمیه، تبریز، مراغه، رجایی شهر کرج و اوین تهران نگهداری می‌شوند در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

پیش‌تر جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک»؛ با شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، کمپین جمع آوری امضا برای آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان راه اندازی کرده بود.

لطفا جهت امضا به لینک ذیل مراجعه فرمایید: (جان زندانیان آذربایجان در خطر است)

https://www.ipetitions.com/petition/ask-iranian-authorities-to-release-temporarily

در آخرین مورد از این نوع اخبار که جامعه آذربایجانی را به وضعیت زندانیان حساس نموده است، طباطبایی دادستان کل اردبیل به یک زندانی سیاسی بلوچ همبند عباس لسانی و یوسف کاری در بند ۷ امنیتی گفته بود:

«نفس کشیدن زندانیان سیاسی و امنیتی نیز حرام است چه برسد به مرخصی آنها» و عباس لسانی در پاسخ گفته است: «شما به بهانه کرونا قصد کشتن زندانیان سیاسی را دارید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *