صفحه اصلی / آذربایجان / اعتراض رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان به سکوت مجامع جهانی درباره اقدامات تروریستی ارمنستان

اعتراض رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان به سکوت مجامع جهانی درباره اقدامات تروریستی ارمنستان

رئیس کنگره آزربایجانی‌های جهان از جامعه جهانی خواست نسبت به مین‌های کار گذاشته توسط ارمنستان در اراضی آزربایجان حساسیت نشان دهند.

آصف قربان، رئیس کنگره آزربایجانی‌های جهان با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه ارمنستان نقشه مین‌های کار گذاشته شده در سرزمین‌های اشغالی آزربایجان که اخیرا آزاد شده‌اند را ارائه نمی‌کند، از افکار عمومی جهان خواست نسبت به آن واکنش نشان دهند.

وی تصریح کرد: با وجود توافقنامه صلح، حملات و اقدامات تروریستی علیه آزربایجان همچنان ادامه دارد.

قربان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد از جمله ۲ خبرنگار بر اثر انفجار همین مین‌ها جان خود را از دست دادند، افزود: در حادثه اخیر مشاهده کردیم که متأسفانه دولت ارمنستان توافق صلح و دیگر توافقنامه‌های بین المللی را نادیده گرفته و نقشه میادین مین که در زمان اشغال در سرزمینهای آزربایجان کار گذاشته را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که افکار عمومی جهان در برابر این اقدامات و فعالیت‌های تروریستی ارمنستان سکوت می‌کند.‌ این بی‌تفاوتی آنان زمینه را برای اینگونه اقدامات دولت ارمنستان فراهم می‌کند.

رئیس کنگره آزربایجانی‌های جهان گفت: از افکار عمومی جهان، سازمانهای بین المللی و به ویژه سازمان ملل می‌خواهیم که به دولت ارمنستان در خصوص “توقف” این اقدامات فشار آورده و تحریمهای جدی علیه این کشور اعمال کند. چرا که در غیر این صورت، ارمنستان به سیاست‌های خود در زمینه تروریسم و ​​حملات ادامه خواهد داد. این موضوع از نظر انسانیت و صلح منطقه‌ای مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *