صفحه اصلی / آذربایجان / اعطای نشان دوستی ازبکستان به «دکتر حسین محمدزاده صدیق»

اعطای نشان دوستی ازبکستان به «دکتر حسین محمدزاده صدیق»

با حکم رئیس جمهور ازبکستان، نشان دوستی این کشور ترک به دکتر حسین محمدزاده صدیق (دوزگون) نویسنده و پژوهشگر ترک اهل آذربایجان جنوبی اهدا شد.

وبسایت رسمی سفارت ازبکستان با اعلام این خبر نوشت نشان دوستی ازبکستان با حکم «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، به مناسبت بیست و نهمین سالگرد استقلال جمهوری ازبکستان، به تعدادی از شهروندان کشورهای مختلف و شهروندان ازبک مقیم خارج از کشور اعطا شده است.

بر اساس این گزارش، مدال دوستی ازبکستان به پاس تحقیق و نشر آثار «امیر علیشیر نوایی» به دکتر دوزگون اعطا شده است.

علاوه بر دکتر دوزگون، این نشان دوستی به افرادی از جمله «مارک ادوارد ریز» شرق شناس محقق و مترجم ادبیات ترکی ازبکی از ایالات متحده آمریکا، «احمد رجب محمد علی رزق» استاد دانشکده باستان شناسی دانشگاه قاهره از مصر و «تارو آسو» معاون نخست وزیر ژاپن و رئیس اتحادیه دوستی پارلمان ژاپن با ازبکستان، نیز اهدا شده است.

دکتر حسین محمد زاده صدیق(دوزگون)، استاد بازنشسته دانشگاه، مترجم رسمی دادگستری در رشته زبان ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی و صاحب امتیاز انتشارات «تک درخت» می باشد.

این نویسنده خستگی ناپذیر، تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در زمینه فرهنگ، زبان و تاریخ ترک ها تالیف و به چاپ رسانده است. دکتر دوزگون از مفاخر علمی و ادبی آذربایجان جنوبی و جهان ترک به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *