صفحه اصلی / آذربایجان / انعکاس خبر صدور شناسنامه برای آییل جولانی در رسانه‌های ترکیه و مصاحبه سجاد جولانی با آناتولی

انعکاس خبر صدور شناسنامه برای آییل جولانی در رسانه‌های ترکیه و مصاحبه سجاد جولانی با آناتولی

رسانه ها و خبرگزاری های کشور ترکیه صدور شناسنامه برای آییل جولانی را منعکس نمودند. ثبت احوال حکومت ایران پس از ۹ ماه با اسم انتخابی تورکی برای فرزند سجاد جولانی موافقت کرد.

سازمان ثبت احوال حکومت ایران پس از ۹ ماه با اسم انتخابی سجاد جولانی فعال ملی مدنی و نوازنده آزربایجان جنوبی برای فرزند تازه متولد شده اش، موافقت کرد.

این خبر علارغم اینکه در رسانه های آزربایجان‌جنوبی منعکس شده بود، امروز  توسط خبرگزاری های ترکیه چون آناتولی، سی ان ان، هابر۷، هبرسو، ینی سفق، هابرمیزده و… نیز منعکس گردید.

سجاد جولانی، فعال مدنی و نوازنده آزربایجان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اظهارداشت: «سازمان ثبت احوال این کشور با ثبت نام «آییل» در شناسنامه دختر ۹ ماه وی موافقت کرده است.»

وی در این باره گفت: «سه هفته پیش به ادره ثبت احوال استان رفتم و گفتم که در صورت عدم صدور شناسنامه برای دخترم به همراه خانواده ام در جلوی اداره تحصن خواهم کرد. خواستار ارائه معنی آییل از یک فرهنگ لغت شدند و من هم اینکار را انجام دادم. اما باز هم نتیجه ای حاصل نشد. بار دیگر بر عزم خودم برای آغاز تحصن تاکید کرد و آنها بالاخره پس از ۹ ماه با صدور شناسنامه برای فرزندم موافقت کردند».

این هنرمند با تشکر از افرادی که طی ۹ ماه گذشته از مبارزه مدنی وی حمایت کرده اند، نسبت به حل محدودیت‌های مرتبط با انتخاب اسامی تورکی برای کودکان در ایران ابراز امیدواری کرد.

سجاد جولانی افزود: «تورک‌ها با مشکل و محدودیت انتخاب اسامی تورکی برای فرزندان خود روبرو هستند. خانواده ای بسیاری با این معضل روبرو می‌شوند اما به دلیل فشارها از ابراز و رسانه‌ای کردن آن می‌ترسند. برخی از والدینی که با این مشکل روبرو شده اند نیز کارمند دولت هستند و به دلیل ترس از اخراج شدن بر روی خواسته خود پافشاری نمی‌کنند».

وی همچنین افزود: «بسیاری از این خانواده‌ها در شناسنامه اسامی فارسی به ثبت می‌رسانند اما در خانه فرزندان خود را با اسامی ترکی مورد علاقه خود صدا می‌کنند. این یک مشکل اجتماعی و روانی برای کشورمان است. از مقامات ایرانی تقاضا دارم راه حل فوری برای این موضوع پیدا کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *