صفحه اصلی / آذربایجان / اهالی روستای «گونوو کندی» مرند غارتگران معادن آزربایجان را فراری دادند – ویدئو

اهالی روستای «گونوو کندی» مرند غارتگران معادن آزربایجان را فراری دادند – ویدئو

اهالی روستای «گونوو کندی» در شهرستان مرند آزربایجان(آذربایجان)شرقی با برگزاری تجمع اعتراضی غارتگران معادن را فراری دادند.

بنابر ویدئویی که توسط جمعیت حقوق بشر آزربایجان؛ ارک منتشرشده است، اهالی روستای «گونوو کندی» با بستن راه ورودی به روستا، مانع ورود ماشین‌آلات سنگین و مهندسان به روستا شدند.

در این ویدئو، نیروهای امنیتی پلیس نیز دیده می‌شوند که به روستا آمده‌اند و حتی اهالی روستاهای اطراف نیز در این تجمع شرکت دارند. این حرکت اعتراضی روستاییان باعث شد که مهندسان با ماشین‌آلاتی که با خود آورده بودند، روستا را ترک کنند.

با انتشار این ویدئو، هشتگ های # نه_به_غارت_معادن_آزربایجان و #ایتی_قووان_کیمی (خطاب به فرار غارتگران)در شبکه توییتر به عنوان کامنت از سوی کاربران و فعالان اینترنتی درج می شوند.

معدنکاران و مافیای فعال آنان در شهرستانها، با دریافت مبالغی کم، با توسل به‌زور معادن باارزش روستاها را غصب و کانی‌های باارزش و سنگ‌های معدنی به مناطق فارس نشین انتقال می‌دهند.

اخیرا چالش «نه به غارت معادن آزربایجان» توسط فعالین ملی آزربایجان در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و مورد استقبال کاربران قرارگرفته است.

این چالش قصد دارد با آگاهی بخشی به شهروندان تورک، از غارت منابع معدنی آزربایجان توسط مسئولان حکومت ایران جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *