صفحه اصلی / آذربایجان / اورمیه: انتشار جزوه «غرب آذربایجان از دیروز تا امروز»

اورمیه: انتشار جزوه «غرب آذربایجان از دیروز تا امروز»

فعالین حرکت ملی آذربایجان/آزربایجان جزوه «غرب آزربایجان از دیروز تا امروز» را در اورمو چاپ و منتشر کردند.

این جزوه در پی تحرکات تورک ستیزانه و توسعه طلبانه گروههای تروریستی کُردی در غرب آزربایجان، که منجر به حوادث شهر سولدوز و روستای «ساخسی تپه» گردید، منتشر گردید.

در این جزوه، ضمن تحلیل زیاده خواهی های گروههای تروریستی کُردی و هوادارنشان در غرب آزربایجان، ارتباط جریان ایرانشهری با گروههای تروریستی کُردی و توطئه مشترک و  خطرناک آنان، مورد بحث قرار گرفته است.

در این جزوه به جنایات اسماعیل سمیتکو در غرب آزربایجان و کشتار مردم سولدوز توسط گروههای تروریستی کُردی در اوایل انقلاب ایران، پرداخته شده است.

لازم به ذکر است، در هفته های گذشته شماری از کُردهای افراطی با تحریک جریانات تروریستی کُردی، یک نزاع شخصی را به اختلاف ائتنیکی تبدیل کرده و شهر سولدوز را به آشوب کشاندند و در روستای ساخسی تپه این شهر، زنان و کودکان تورک را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند.

مسئولان امنیتی ایران به جای برخورد با کردهای افراطی، خبرنگاران سولدوز را به دلیل انعکاس این اخبار بازداشت کردند و یکی از زنان تورک که توسط کُردهای افراطی مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفته بود را تحت فشار قرار داده و او را مجبور کردند که گفته های قبلی اش در خصوص مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفتنشان توسط کُردها را انکار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *