صفحه اصلی / آذربایجان / بازتاب حماسه یکصدهزار نفری ترکان آذربایجان جنوبی در جهان + عکس

بازتاب حماسه یکصدهزار نفری ترکان آذربایجان جنوبی در جهان + عکس

حضور یکصدهزار نفری ترکان آذربایجان جنوبی در بازی بین تیم های تیراختور و استقلال در ورزشگاه سهند تبریز انعکاس گسترده ای در جهان داشته است.

روز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه ۹۷، تیم تیراختور آذربایجان در ورزشگاه سهند تبریز به مصاف تیم استقلال تهران رفت و در نهایت با تک گل تماشایی «اشکان دژاگه» توانست تیم تهرانی را با شکست بدرقه کند.

حضور یکصدهزار نفری هواداران تیراختور که از جای جای آذربایجان جنوبی در ورزشگاه سهند گرد هم آمده بودند، شاخص ترین ویژگی این دیدار حساس بود که بازتاب های زیادی را در جهان داشته است.

سایت «یئنی شفق» ترکیه با انعکاس خبر حضور یکصدهزار نفری ترکان آذربایجان جنوبی در این دیدار، در صفحه توییتر خود نوشت: «این دیدار به عنوان پرتماشاگرترین بازی جهان ترک در تاریخ ثبت شد.»

صفحه اینستاگرام «stadyumlar» ترکیه نیز با انعکاس این خبر نوشت: «در لیگ ایران، تیم ترک ترکتورسازی توانست استقلال را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. این بازی در حضور یکصدهزار هوادار در ورزشگاه برگزار شد.»

صفحه اینستاگرامی ۴۳۳ که با نزدیک به بیست میلیون عضو یکی از معروفترین صفحات ورزشی است، اقدام به انتشار تصاویری از این تماشاگران نموده است.

صفحه اینستاگرام «کنفدراسیون فوتبال آسیا» نیز با اشاره به «حضور یکصدهزار نفری» هواداران تیراختور در این دیدار، تصاویری از این حماسه بی نظیر ترکان را به اشتراک گذاشت.

در عین حال این حماسه عظیم ترکان خشم دشمنان آذربایجان را نیز برانگیخته است.

سایت «آذری ها» وابسته به وزارت اطلاعات ایران در کانال تلگرامی خود با انتشار تصویری از پلاکارد «حق تعیین سرنوشت جرم نیست» که توسط هواداران در ورزشگاه برافراشته شد، آنرا به «هوادار نماها» منتسب کرد و خواستار برخورد با «عوامل این پارچه نوشته» شد.

این سایت حکومتی در پست دیگری «نشست آشیق ها در همدان» را «نفرت انگیز» خواند و ضمن حمایت از لغو شدن این نشست فرهنگی در خبری کذب ادعا کرده: «عده ای از عوامل پارچه نوشته کذایی در ورزشگاه یادگار امام قصد داشتند با حضور در این نشست عبارت “تجزیه طلبی جرم نیست بلکه یک حق است” را در به نوعی تکرار کنند.»

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *