صفحه اصلی / آذربایجان / بازداشت رئیس شورای شهر تبریز و ادعای برخی رسانه‌ها

بازداشت رئیس شورای شهر تبریز و ادعای برخی رسانه‌ها

Aa

شهرام دبیری اسکویی، رئیس شورای شهر تبریز در ادامه بررسی پرونده‌های اختلاس مربوط به شورای چهارم و دوران شهرداری صادق نجفی در تبریز، سه‌شنبه ۱۳ خرداد بازداشت شد.

برخلاف ادعای برخی از رسانه‌ها مبنی بر احضار رئیس شورای شهر تبریز “بعنوان مطلع”، وی در رابطه با اتهامات مربوط به پرونده فساد بازداشت شده است.

تداوم بازداشت یا صدور قرار وثیقه منوط به نظر بازپرس پرونده باتوجه به اتهامات انتسابی و روند پیشرفت تحقیقات درباره پرونده فساد در مدیریت شهری است.

شهرام دبیری اسکویی (زادهٔ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۳۹ در تهران) پزشک، سیاستمدار، مدیر و مؤسس چند شرکت و باشگاه ورزشی است. او دبیری عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران نیز هست.

او در شورای دوره چهارم رئیس شورای کلانشهر تبریز بود و هم اکنون نیز در شورای پنجم رئیس شورای کلانشهر و شورای شهرستان تبریز است. دبیری همچنین مدیر و مؤسس باشگاه فرهنگی ورزشی دبیری تبریز و بیمارستان ولیعصر تبریز است.

در روز‌های گذشته نیز سه نفر از مدیران میانی و یک شهردار منطقه به فهرست دستگیرشدگان افزوده شدند. این بازداشت‌ها به پرونده فساد در شهرداری صادق نجفی و شورای چهارم شهر تبریز مربوط می‌شود.

اکنون دوره پنجم شورای شهر تبریز است. در این دوره نسبت به دوره چهارم هشت نفر کاهش یافته و ۱۳ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۸ نفر علی‌البدل انتخاب شدند؛ و در این دوره لیست حامیان دولت (اصلاحطلبان) از ۱۳ کرسی ۸ کرسی اصلی و ۴ کرسی علی‌البدل را بدست آوردند.

سه سال پیش در پرونده اختلاس در شورای شهر تبریز، ۴۴ نفر محاکمه شدند. صادق نجفی، شهردار تبریز و چهار نفر از اعضای شورای چهارم این شهر نیز از جمله دستگیرشدگان بودند که نجفی با سپردن وثیقه سنگین آزاد شد.

شماری از پیمانکاران و مدیران ارشد و میانی شهرداری دوران صادق نجفی و چند تن از شهرداران مناطق استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند. بازداشت‌های این چند روز اخیر نشان می‌دهد که پرونده اختلاس در شهرداری تبریز همچنان گشوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *