صفحه اصلی / آذربایجان / بازداشت سه فعال دیگر آذربایجانی در استان تهران

بازداشت سه فعال دیگر آذربایجانی در استان تهران

 سه از فعالین آذربایجان جنوبی در شهرهای نسیم شهر و اسلامشهر استان تهران، با هجوم ماموران اطلاعات و یگان ویژه به منزل شخصی شان؛ دستگیر و بازداشت شده اند. با گذشت بیش از یک هفته از این بازداشت ها، هنوز خبری از آنان در دست نمی باشد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی؛ (۹ آذرماه ۹۸)، «علی ابراهیمی» و «صالح اکرامی» از آذربایجانی‌های ساکن در نسیم شهر (اکبرآباد) استان تهران در تاریخ ۲۸ آبان (۱۱ روز گذشته) بازداشت شده اند.

همچنین دیگر فعال آذربایجانی؛ «منصور فتحی» از آذربایجانی های ساکن در اسلامشهر استان تهران نیز در ۳۰ آبان ماه حدود ۹ روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده است.

از زمان بازداشت تاکنون و با وجود گذشت بیش از یک هفته، هنوز هیچ تماسی از طرف این فعالین با نزدیکان و خانواده هایشان انجام نشده است و وضعیت این فعالین در هاله‌ای از ابهام می‌باشد.

از کاربران در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی و ایران تقاضا داریم در مورد کشته شدگان، بازداشت شدگان، کسانی که تهدید شده اند، مورد ضرب و شتم واقع شده اند و یا بصورت موقتی بازداشت/آزاد شده اند، اطلاعات موثق و دقیق ارایه نمایند. 

شباهت اسمی باعث می شود، برخی از خبرهای منتشره نادرست به نظر برسند، لطفا در صورت گزارش و  حدالمقدور، نام کامل، سن، وضعیت تاهل، وضعیت شغلی، نام پدر، محل تولد و محل وقوع را با ارسال یک عکس به اشتراک بگذارید.

جمع آوری اطلاعات جامع از وضعیت آنان کمک شایانی به تحلیل وقایع و حوادث اقتصادی و اجتماعی جامعه آذربایجان خواهد کرد. در تحلیل ها به عنوان مثال بسیار موثر است که برای جامعه شناسان مشخص شود بازداشت شدگان از کدام رده سنی و طبقه اقتصادی می باشند.

از شروع اعتراضات به گرانی بنزین و اوضاع وخیم اقتصادی در شهرهای ایران تاکنون لیست اسامی بازداشت شدگان ۳۲ تن از فعالین و آذربایجانی ها در شهرهای آذربایجان جنوبی و ایران منتشر شده است:

۱.بابک حسینی مقدم (اورمیه)

۲.علی عزیزی (اورمیه) موقتا آزاد شده است

۳.سالار طاهری افشار (اورمیه) آزادی موقت

۴.غفار رضائیان (زنجان)

۵.محمد غفاری(زنجان)

۶.اکبر رمضانی(زنجان)

۷.مجید فخری(زنجان)

۸.علیرضا محرمی(زنجان)

۹.حمید دوستی(زنجان)

۱۰.بهرام جعفری(زنجان)

۱۱.داوود شیری (تبریز)

۱۲.ایوب شیری (تبریز)

۱۳.روزبه پیری (تبریز

۱۴.یاشار پیری (تبریز)

۱۵.فراز نوروزی (تبریز

۱۶.محمد محمودی (تبریز)

۱۷.اکبر مهاجری (تبریز)

۱۸.حجت مختارزاده (تبریز)

۱۹.بابک حسینی مقدم (تبریز)

۲۰.شاهین برزگر (تبریز)

۲۱.سجاد صدقی(تبریز) موقتا آزاد شده است

۲۲.اکبر راسخی (تبریز)

۲۳.توحید خادمی (قوشاچای)

۲۴.احمد عابدی (قوشاچای)

۲۵.میثم جولانی(اردبیل)

۲۶.مهرداد شیخی(اردبیل)

۲۷.آرش جوانشیر (اردبیل)

۲۸.سیامک صیفی(خیاو) آزادی موقت

۲۹. ملیکا قرەگوزلو(دنیز)؛ دانشجو در استان تهران

۳۰.علی ابراهیمی (تهران)

۳۱.صالح اکرامی (تهران)

۳۲.منصور فتحی (تهران)

از میان این افراد، برخی از آنان به طور موقت با قید ضمانت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده اند.

علاوه بر این افراد، شمار زیادی از ترک‌های آذربایجانی در شهرهای مختلف ایران از جمله استان های تهران و کرج بدست نیروهای امنیتی ایران مورد ضرب و جرح قرار گرفته و بازداشت شده‌اند که به دلیل ناشناخته بودن این افراد، جزییات دقیقی از آمار و هویت آنها در دست نیست.

همچنین به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات آبان ماه، قطعی اینترنت به مدت ۸ روز و ناشناخته بودن بسیاری از معترضان، اطلاع دقیقی از شمار بازداشت شدگان در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *