صفحه اصلی / آذربایجان / بازداشت مدیر مسئول «سولدوز خبر» به دلیل اطلاع رسانی درباره حوادث ساخسی تپه

بازداشت مدیر مسئول «سولدوز خبر» به دلیل اطلاع رسانی درباره حوادث ساخسی تپه

نیروهای امنیتی ایران امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، فرهاد روزبان فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری «سولدوز خبر» را به دلیل اطلاع رسانی درباره حوادث ساخسی تپه نقده (سولدوز) بازداشت کردند.

پس از بازداشت این خبرنگار تورک، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی «سولدوز خبر» از دسترس خارج شده و بدست نیروهای اطلاعاتی ایران افتاده است. ماموران اطلاعات ایران نام این کانال تلگرامی را به «پایگاه» تغییر داده اند و اخبار و فیلم های مرتبط با ساخسی تپه را از آن حذف کرده اند.

حجت عصمت زاده فعال آذربایجانی ساکن سولدوز نیز دیروز شنبه ۱۳شهریورماه توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت گردیده است.

مسئولان حکومت تورک ستیز ایران همچنین به جای برخورد با گروههای افراطی کُردی به دلیل تعرض به زنان و کودکان تورک در روستای ساخسی تپه سولدوز، قربانیان این تعرض وحشیانه را تحت فشار قرار داده و با اعتراف گیری اجباری، آنان را وادار کرده اند حوادث رخ داده در این روستا را انکار کنند.

لازم به ذکر است، شامگاه جمعه ۱۲ شهریورماه بعد از درگیری دو کشاورز اهل روستای ساخسی‌تپه در شهرستان سولدوز (نقده) که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر شد، عده ای از کُردهای افراطی وارد خانه های تورک ها در ساخسی تپه شده و علاوه بر هتک حرمت به زنان تورک، کودکان و سالمندان را به طرز شدیدی کتک زده اند.

اقدام وحشیانه و تورک ستیزانه این کُردهای افراطی سبب جریحه دار شدن افکار عمومی ملت آزربایجان شده و اعتراضات گسترده ای را در فضای مجازی در پی داشته است. ملت آزربایجان جنوبی معتقدند این گستاخی ها حاصل همکاری حکومت تورک ستیز ایران با گروههای تروریستی کُردی است.

حکومت ایران با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان همچنین پیشکش کردن مقامات اداری آزربایجان غربی به کردها) سعی دارد مواضع آنها را در آزربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه تورک های آزربایجان و ترکیه استفاده نماید. در نتیجه این سیاست‌های تورک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آزربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *