صفحه اصلی / آذربایجان / با شکایت معاون دادستان اورمیه سه فعال ملی آذربایجان مجددا محاکمه می‌شوند

با شکایت معاون دادستان اورمیه سه فعال ملی آذربایجان مجددا محاکمه می‌شوند

با شکایت معاون دادستان اورمیه به رأی دادگاه سولدوز(نقده)، سه تن از فعالین ملی مدنی آذربایجان به نام های اولدوز قاسمی، ستاری رئوف و احمدی یئکانلی مجددا محاکمه می شوند.

این سه فعال ترک آذربایجانی ۴ خردادماه ۹۷، در دوازدهمین سالگرد اعتراضات خونین آذربایجان، به هنگام حضور در مزار شهدای سال ۸۵ سولدوز دستگیر و به قید ضمانت موقتا آزاد شدند.

پرونده این فعالین توسط بازپرس پرونده مختومه اعلام شد، اما با فشار دستگاه‌های امنیتی، پرونده مجددا توسط دادستان شهرستان نقده مفتوح شد.

این سه فعال آذربایجانی طی دو جلسه در دیماه ۹۷ و فرودین‌ماه ۹٨، به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم، دعوت از دیگران برای شرکت در مراسم و استفاده از شال به عنوان نماد» محاکمه شدند و در نهایت ۲۴ فروردین ۹٨، شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری سولدوز(نقده) به ریاست «قاضی کیومرثی» حکم برائت آنها را صادر کرد.

اما اکنون این سه فعال مدنی، با شکایت معاون دادستان اورمیه به اتهام اخلال «در نظم عمومی از طریق شرکت در مراسم غیرقانونی و داشتن مدارک فرقه‌گرایی» جهت محاکمه مجدد در روز چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸، به شعبه دادسرای عمومی و دادگاه انقلاب اورمیه فراخوانده شدند.

گفتنی است تیرماه امسال زمانیکه پدر آقای امیر ستاری جهت رفع وثیقه تودیع شده به دادگاه سولدوز مراجعه کرده بود این دادگاه اطلاع داده بود که با فشار نیروهای امنیتی، پرونده مجددا به جریان افتاده و بزودی سه فعال یاد شده جهت محاکمه مجدد احضار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *