صفحه اصلی / آذربایجان / با فشار افکار عمومی آذربایجان مسئولان ایران نام جعلی «جمهوری قره باغ» را حذف کردند

با فشار افکار عمومی آذربایجان مسئولان ایران نام جعلی «جمهوری قره باغ» را حذف کردند

تحت فشار افکار عمومی آذربایجان، مسئولان ایران نام جعلی «جمهوری قره باغ» را از سایت مدیریت راه های ایران حذف کردند.

طی روزهای گذشت سایت مدیریت راههای ایران(۱۴۱.ir)، در اقدامی مغایر با قوانین بین المللی، بر روی نقشه، مناطق اشغال شده آذربایجان توسط ارمنستان را با نام جعلی «جمهوری قره باغ» درج کرد.

این در حالیست که دولت خودخوانده ارمنی ها در قره باغ اشغالی، توسط هیچ دولت و نهاد بین المللی به رسمیت شناخته نشده و طبق قوانین بین المللی جزئی از خاک آذربایجان محسوب می شود و اطلاق عنوان جمهوری برای آن از طرف ایران، بار دیگر دشمنی آشکار ایران با ترکان آذربایجان را به اثبات می رساند.

انعکاس خبر این اقدام هدفمند مسئولان ایران خشم ترکان آذربایجان را برانگیخت و در نهایت با افزایش اعتراضات و فشار افکار عمومی آذربایجان، مسئولان ایران مجبور شدند این نام جعلی را از نقشه موجود در سایت مدیریت راه های ایران حذف کنند.

جمهوری اسلامی ایران خود را مدافع شیعیان جهان می نامد اما این حکومت بعد از روسیه بزرگترین حامی ارمنستان اشغالگر بوده و تامین کننده برق و گاز ارمنستان می باشد. حمایت های آشکار ایران از دولت اشغالگر ارمنستان بارها اعتراض ترکان آذربایجان را در پی داشته است.

پیشتر روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، در سالگرد قتل عام مسلمانان بی دفاع شهر خوجالی قره باغ توسط ارمنی ها، به دعوت ایران نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» سپس در باشگاه آرارات تهران به سخنرانی پرداخت در این باشگاه پارچه نوشته ای نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود «قره باغ متعلق به ارمنستان است. تمام!»

این اقدام موهن مسئولان ایرانی و ارمنی ها خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخت و اعتراضات زیادی را به همراه داشت که در نتیجه این اعتراضات، نهادهای امنیتی ایران شماری از جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان مظلوم قره باغ را در جریان بازی تیراختور در ورزشگاه سهند تبریز دستگیر و زندانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *