صفحه اصلی / آذربایجان / با گسترش اعتراضات، بنر تورکی خوشامدگویی به دورنالار یوواسی اورمیه بازگردانده شد

با گسترش اعتراضات، بنر تورکی خوشامدگویی به دورنالار یوواسی اورمیه بازگردانده شد

در نتیجه اعتراضات مردم آذربایجان (آزربایجان) به برچیدن بنر ترکی (تورکی) خوشامدگویی از سردر ورزشگاه دورنالار یوواسی اورمیه، مسئولان مجبور شدند این بنر را به ورزشگاه بازگردانند.

بر روی بنر حذف شده که از سالهای گذشته بر سر در ورزشگاه ۶ هزارنفری دورنالاریوواسی اورمو نصب شده بوده، به زبان تورکی جمله «دورنالاریوواسینا خوش گلیب‌سیز» نوشته شده بود. پس از حذف این بنر تورکی، یک بنر خوشامدگویی به زبان فارسی در این محل نصب شده است.

بنر جدید در داخل ورزشگاه نصب شده و بر روی آن جمله تورکی «سن چاغیرسان گلرم من» هم اضافه شده، در عین حال مسئولان ایران در اقدامی شیطنت آمیز پرچم ایران را نیز به گوشه این بنر اضافه کرده اند.

به نوشته دورنانیوز این بنر تورکی «در مسابقات لیگ ملت های جهان توسط مسئولین برگزاری آن مسابقات برداشته شده بود» و بنر فعلی به «همت باشگاه شهرداری اورمیه (اورمو)» در ورزشگاه دورنالاریوواسی نصب گردیده است.

لازم به ذکر است، شهر اورمو به پایتخت والیبال آسیا معروف است و ورزشگاه دورنالار یوواسی این شهر میعادگاه عاشقان والیبال آزربایجان است. سر دادن شعارهای هویت طلبانه توسط هواداران آزربایجانی در این ورزشگاه بارها خبرساز شده و خشم تورک ستیزان و دشمنان آزربایجان را برانگیخته است.

در خردادماه ۹۸، در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال، که در ورزشگاه دورنالار یوواسی اورمو برگزار شد، خبرگزاری‌های ایران اعتراف کردند که در این مسابقات کسی تیم ملی «ایران» را تشویق نکرد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ایران با انتشار خبری در این باره اقرار کرد هواداران آزربایجانی در سالن شش هزار نفری دورنالار یوواسی اورمو نامی از «ایران» نمی برند و فقط «آزربایجان» را تشویق می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *