صفحه اصلی / آذربایجان / با گسترش اعتراضات مجوز حضور ناشران کتب ترکی در نمایشگاه کتاب تبریز صادر شد

با گسترش اعتراضات مجوز حضور ناشران کتب ترکی در نمایشگاه کتاب تبریز صادر شد

با گسترش اعتراضات ملت آذربایجان، مسئولان ایران مجبور شدند تنها یک روز مانده به افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برای ناشران کتب ترکی هم مجوز حضور صادر کنند.

«آنلاین کتابچی» با انتشار مطلبی در این باره نوشت: «بعد از اعتراضات گسترده شهروندان آذربایجانی، مسئولین نمایشگاه کتاب تبریز اقدامات لازم را جهت تحویل غرفه به ناشرین کتب تورکی انجام دادند.»

پس از گسترش اعتراضات دیروز یکشنبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، ممانعت از حضور ناشران کتب ترکی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را انکار کرد و گفت: «همه ناشرانی که در سامانه نمایشگاه کتاب تبریز نام نویسی کردند در این رویداد فرهنگی حضور خواهند شد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.»

محمد محمدپور در حالی این واقعیت را انکار کرد که روز شنبه، ناشرین کتب ترکی طی تماس‌های تلفنی با ادمین صفحه «آنلاین کیتابچی» از عدم اعطای مجوز حضور برای شرکت در «هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز» خبر دادند و گفتند مسئولان اداره ارشاد پاسخ قانع کننده ای به آنها نمی دهند.

محمد صبحدل مسئول انتشارات ترکی «بوتا» اورمیه در این رابطه گفته بود: «با وجود اینکه ما به عنوان اولین ناشرین در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌ایم، مسئولین اعلام داشتند غرفه کافی نداریم.»

بر اساس این گزارش مسئولان برگزاری نمایشگاه تا آخرین لحظه به هیچ یک از انتشارات ترکی، بوتا (اورمیه)، یاز(اورمیه)، آذرتوران(تبریز)، دنیزچین(تبریز)، کیرپی(تبریز)، پارلاق قلم(بناب) و اندیشه نو(تهران) مجوز حضور صادر نکرده بودند.

در سالهای گذشته نیز مسئولان ایران مانع حضور برخی از ناشران کتب ترکی در نمایشگاههای کتاب تبریز، اورمیه و تهران شده بودند.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امروز دوشنبه، ۲۹ مهرماه افتتاح می شود. در این نمایشگاه بیش از ۹۰۰ ناشر داخلی  و ۵۰ ناشرخارجی حضور خواهند داشت.

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، بعد از نمایشگاه کتاب تهران، بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور در ارتباط با موضوع کتاب محسوب می شود. این نمایشگاه سال گذشته حدود یک میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *