صفحه اصلی / آذربایجان / برگزاری تجمع همبستگی با عباس لسانی در اردبیل + عکس

برگزاری تجمع همبستگی با عباس لسانی در اردبیل + عکس

همزمان با تداوم اعتصاب غذای «عباس لسانی»، فعالان ملی-مدنی آذربایجان در اردبیل با برپایی تجمعی، با این مبارز سرشناس آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل اعلام همبستگی کردند.

عصر دیروز سه شنبه ۲۱ خردادماه ۹۸، فعالان ملی-مدنی ترک در اردبیل در حالیکه ماسکهایی از تصویر عباس لسانی را بر صورت خود زده بودند، با این مبارز زندانی شده سرشناس آذربایجانی اعلام همبستگی کردند.

این فعالین آذربایجانی همچنین پارچه‌ نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آن جملات «لسانی صدای ملت آذربایجان/ما همه عباس لسانی هستیم.» و «زنده باد آذربایجان/عباس لسانی آزاد باید گردد» نوشته شده بود.

عباس لسانی از ۱۷ روز پیش در زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده است. او این اقدام خود را در اعتراض به «تصمیات غیرقانونی از سوی مسئولین قضایی-امنیتی» عنوان کرده است.

مسئولین زندان اردبیل از تحویل خلاصه‌ پرونده این فعال آذربایجانی که توسط وکیلش تهیه و به دفترخانه زندان اردبیل تحویل داده شده، ممانعت می کنند.

این فعال آذربایجانی پنج ماه پیش و در اقدامی بحث‌برانگیز از شعبه دوم انقلاب تبریز ربوده شد و تحت بازداشت نیروهای امنیتی اردبیل درآمد.

شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل در روزهای گذشته با احضار لسانی از قرنطینه زندان، وی را در معرض اتهامات سنگین مورد محاکمه قرار داد‌ه است.

آقای لسانی اتهامات منتسب شده را بی‌اساس و سناریویی نشأت گرفته از «استیصال سرویسهای امنیتی در برابر فعالیتهای شفاف و کاملا مدنی» دانسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *