صفحه اصلی / آذربایجان / بیش از ۶۰ درصد مدارس استان زنجان غیرایمن هستند

بیش از ۶۰ درصد مدارس استان زنجان غیرایمن هستند

مقامات استان زنگان (زنجان) آذربایجان از صدها مدرسه غیرمقاوم و ناامن در این استان خبر دادند که نیاز به نوسازی و استاندارد سازی دارند.

به گزارش گاماج به نقل از تسنیم سه شنبه ، بر اساس اظهارت مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان؛ ۵۸۰ مدرسه در کل در سطح استان وجود دارد که ۳۰۸ مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

جهانگیر صفری می گوید برای باز سازی این مدارس نیازمند حدود ۹هزار میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان بدون اشاره به اعتبارات دولتی سال جاری برای مقام سازی مدارس از اعتبارات بسیار اندک سالهای گذشته سخن به میان آورد.

اعتبارات استانی این سازمان در سال ۹۶ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بود و این مبلغ در سال ۹۷ تنها به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که برای ساخت و مقام سازی صدها مدارس به مبلغی بسیار زیاد لازم است.

وی با اشاره به جشنواره افزایش ایمنی مدارس گفت: «امیدواریم امسال تمام مدارس روستایی مجهز به بخاری گازی شوند و با بخار‌ی‌های قدیمی خداحافظی کنند.»

لازم به ذکر است که بیشتر مدارس در استان زنجان توسط خیریه های مردمی و مشارکت های مردم بازسازی و نوسازی می شوند و حکومت ایران توجهی به ایمنی، نوسازی و حتی تجهیز مدارس ندارد.

حتی با شروع سال جدید و ثبت نام مدارس، تمامی هزینه های کتاب، دفتر و لوازم التحریر یونیفرم و هزینه ایاب و ذهاب و خوراک باید از سوی والدین پرداخت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *