صفحه اصلی / آذربایجان / تبلیغات وسیع کانال های کُردی برای شرکت در انتخابات غرب آذربایجان + فیلم

تبلیغات وسیع کانال های کُردی برای شرکت در انتخابات غرب آذربایجان + فیلم

همگام با گروههای تروریستی کردی، کانال های ماهواره ای کُردی با انتشار گزارشات مکرر، کردها را دعوت می کنند تا از شهرهای مختلف خود را به «اورمیه، سولدوز، سایین قالا و تیکان تپه» رسانده و به کاندیداهای کرد رای دهند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که کردها و تشکیلات منتسب به آنها انتخابات در ایران را تحریم کرده اند اما آنها با هدف ارائه تصویری غیرواقعی از این شهرهای ترک نشین آذربایجان، کردها را تشویق می کنند پای صندوق های بروند.

برخی از گزارش های کانال های ماهواره ای کردی که کردها را تحریک می کنند تا در اورمیه پای صندوق بروند:

کاندیداهای کرد نیز علنا افکار زیاده خواهانه و ادعای ارضی شان بر خاک غرب آذربایجان را در متینگ های تبلیغاتی شان بر زبان می رانند.

یکی از این کاندیداها در اظهاراتی تحریک آمیز می گوید: «ما ثابت می کنیم که هستیم. ما خواهیم رویید و روز به روز بزرگتر خواهیم شد و روز به روز قوی تر خواهیم شد.»

در این میان فعالین ملی آذربایجان برای جلوگیری از سوء استفاده مهاجران کرد از شرایط موجود، ترک های آذربایجان را به مشارکت گسترده در انتخابات این حوزه ها دعوت کرده اند.

فعالین ملی مدنی شهر اورمیه نیز تاکید دارند مشارکت در انتخابات این شهر، «رای به هویت اورمیه» محسوب شده و از شهروندان اورمیه ای خواسته اند نسبت به آینده شهرشان بی‌تفاوت نباشند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *