صفحه اصلی / آذربایجان / تداوم همکاری دولت ایران و تروریسم کردی درغرب آذربایجان + فیلم

تداوم همکاری دولت ایران و تروریسم کردی درغرب آذربایجان + فیلم

صداوسیمای ایران در همراهی با برنامه توسعه طلبانه گروههای تروریستی کردی، این بار قلعه «کاظم‌خان داشی» که نماد مقاومت غرب آزربایجان در برابر گروههای تروریستی کردی می باشد را نشانه گرفت.

در آخرین قسمت پخش شده از سریال کردی-فارسی «نون‌خ» که از شبکه یک ایران پخش می شود، یک رقص و آواز کردی بحث برانگیز پخش شد که در مقابل قلعه «کاظم‌خان داشی» در کنار دریاچه اورمیه فیلمبرداری شده است.

کاظم‌خان‌ داشی برای مردم آزربایجان نماد مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی گروههای تروریستی کردی و محلی است که سالها کاظم‌خان قوشچی با نیروهای خود علیه زیاده‌خواهی «سیمیتقو» مقاومت نمود. اسماعیل سیمیتکو معروف به قصاب اورمیه، در آشفته بازار جنگ جهانی اول و در سخت‌ترین روزهای مردم غرب آزربایجان که تازه از قتل عام دستجات مسلح ارمنی (جیلو‌) خلاصی یافته بودند با سوء استفاده از خلا قدرت ایجاد شده، در اورمیه و شهرهای اطراف، هزاران تورک آزربایجانی را به قتل رساند و قصد داشت کشوری جعلی و کردی در غرب آزربایجان تاسیس کند.

این کلیپ جنجالی و کاملا جهت دار به خوانندگی «محسن میرزازاده»، خواننده کرمانجی اهل خراسان شمالی و به تهیه کنندگی «مسعود شمس‌نژاد» و با اجرای رقص کردی گروه دیلان اجرا شده است. مسعود شمس‌نژاد از اعضای شناخته شده گروه تروریستی پژاک و عضو باند آرمان سیمیتکو است که تحت حمایت ایران آزادانه به فتنه انگیزی در غرب آزربایجان مشغول است.  

انتشار این کلیپ گستاخانه و حمایت آشکار صداوسیمای ایران از تروریسم کردی در خاک آزربایجان، خشم شهروندان آزربایجانی را برانگیخته است. نمایندگان آزربایجان در مجلس ایران همچنان در برابر این گستاخی ها سکوت کرده اند.

پیشتر نیز در تیتراژ پایانی این سریال کردی، دریاچه اورمیه و آثار تاریخی طبیعی تکاب (تیکان تپه) از جمله تخت سلیمان (سوغورلو)، زیندان داغی و چمن متحرک چملی گؤل، به عنوان کردستان معرفی شده و بر روی تصاویر این آثار آزربایجان، موسیقی کردی گذاشته شده بود.

کارگردان این فیلم «سعید آقاخانی» کردزبان است و خود نیز با لباس کردی در این سریال بازی می کند.

حکومت ایران، با حمایت ها آشکار از کُردها، در صدد تغییر بافت جمعیتی غرب آزربایجان و کردنشین جلوه دادن آزربایجان جنوبی است.

حکومت ایران با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان همچنین پیشگش کردن مقامات اداری آزربایجان به بازوان این گروهها) سعی دارد مواضع آنها را در آزربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه تورک های آزربایجان و ترکیه استفاده نماید.

در نتیجه این سیاست‌های تُرک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آزربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *