صفحه اصلی / آذربایجان / تهران: احضار پریسا رفیعی به دادگاه تجدید نظر از زندان اوین

تهران: احضار پریسا رفیعی به دادگاه تجدید نظر از زندان اوین

پریسا رفیعی زندانی آزربایجانی محبوس در زندان اوین تهران به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران احضار گردید. بر اساس ابلاغیه‌ ابلاغ شده، جلسه دادگاه تجدیدنظر خانم رفیعی ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ دیماه در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار خواهد شد.

این پرونده با اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل نامه‌ای که خانم رفیعی اردیبهشت‌ماه ۹۸ در خصوص شرایط بازداشتگاه انفرادی و فشار مضاعف بر فعالین مدنی زن با اهرم‌هایی چون “تست بکارت” نوشته بود، برای وی ایجاد شده است در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از اتهامات مطروحه تبرئه شده بود اما پس از تبرئه پرونده وی با اعتراض دادستان به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شد.

پریسا رفیعی، فعال صنفی، در تاریخ ۶ اسفند ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت ۲۳ روز با قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. خانم رفیعی مدتی بعد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی مجموعا به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شد. حکم صادره در آبان ۹۸ عینا به تائید دیوان عالی کشور نیز رسید و در آذرماه همان سال در پی شمول عفو موردی، به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

خانم رفیعی نهایتا در تاریخ ۱۷ تیر ۹۹ در پی احضار به واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *