صفحه اصلی / آذربایجان / توضیحات هوادار شکنجه شده تیراختور به دلیل برافراشتن پرچم آذربایجان + فیلم

توضیحات هوادار شکنجه شده تیراختور به دلیل برافراشتن پرچم آذربایجان + فیلم

جوان ترک اهل آذربایجان‌جنوبی که به دلیل بالا بردن پرچم آذربایجان در بازی تیراختور در ورزشگاه سهند تبریز، دستگیر و به طرز وحشیانه ای شکنجه شده است، توضیحاتی در این باره ارائه داد.

«احسان» با انتشار ویدیویی در این باره می گوید: «در اعتراض به سفر پاشینیان به ایران (در سالگرد قتل عام مسلمانان خوجالی) و بالا بردن پلاکاردی با مضمون “قره باغ متعلق به ارمنستان است” توسط ارمنی ها در باشگاه آرارات تهران، در ورزشگاه سهند تبریز پرچم مقدس آذربایجان را برافراشتم.»

این فعال ملی آذربایجان می گوید: «به همین دلیل ماموران امنیتی ایران ۴۰ روز مرا بازداشت کردند سپس بصورت مشروط از زندان آزاد شدم و چهارشنبه هر هفته باید برای ثبت امضا به پلیس مراجعه می کردم.»

این فعال ترک آذربایجانی در حال حاضر کشور را ترک کرده است.

او با نشان دادن آثار شکنجه بر روی بدنش در طی مدت بازداشت می گوید: «این چهره واقعی رژیم ایران است.»

شهروندان ترک با انتشار تصاویر شکنجه شدن این جوان آذربایجانی در شبکه های اجتماعی، پرسیده اند چرا حکومت ایران با ارمنی هایی که در تهران و اصفهان پرچم ارمنستان را حمل می کنند چنین برخوردی را انجام نمی دهد؟

لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، در سالگرد قتل عام شیعیان خوجالی قره باغ توسط ارمنی ها، نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» رهبر ایران و «حسن روحانی» قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» سپس در باشگاه آرارات تهران به سخنرانی پرداخت. در این باشگاه پارچه نوشته ای نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود «قره باغ متعلق به ارمنستان است!»

این اقدامات موهن ایرانی‌ها و ارمنی‌ها، اعتراض گسترده شهروندان آذربایجانی را به همراه داشت اما نهادهای امنیتی ایران به جای برخورد با ارمنی ها، جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان مظلوم قره باغ را دستگیر و زندانی کردند.

هواداران آذربایجانی روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷، در بازی تیراختور برابر سپاهان در ورزشگاه سهند تبریز، در پاسخ به گستاخی ارمنی ها، به حمایت از مسلمانان مظلوم قره باغ برخاستند و در باشگاه شعار «قاراباغ بیزیم دیر بیزیم قالاجاق» سر دادند.

ماموران امنیتی ایران پس از این بازی ۲۹ نفر از فعالان آذربایجان جنوبی را دستگیر کردند. شمار زیادی از دستگیرشدگان توسط نیروهای امنیتی ایران در «بازداشتگاه صائب تبریز» به طرز وحشیانه ای مورد شکنجه قرار گرفتند.

از وضعیت شمار زیادی از این دستگیرشدگان و احکام صادره بر علیه آنها خبری در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *