صفحه اصلی / آذربایجان / توهین بی‌شرمانه رائفی‌پور به ملت ترک آذربایجان + فیلم

توهین بی‌شرمانه رائفی‌پور به ملت ترک آذربایجان + فیلم

«علی‌اکبر رائفی‌پور» از مبلغان تندروی حکومت اسلامی ایران در اظهاراتی سخیف ملت ترک آذربایجان و مقامات آذربایجان شمالی را مورد توهین قرار داد.

در ویدیویی که از سخنرانی این بوقچی جمهوری اسلامی منتشر شده او سعی دارد سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران در سالگرد قتل عام مسلمانان خوجالی را توجیه کند و آنرا اشتباه دولت ایران بنامد و خامنه ای و طیف نزدیک به وی را از این خیانت بزرگ مبرا سازد.

او می گوید: «آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه، ما هموطنان ترک داریم و آنها بر روی ارمنستان حساسند. توضیح بدید چرا در روز کشتار خوجالی، رئیس جمهور ارمنستان را به ایران دعوت می کنید؟ و ایشان می آیند در ورزشگاه آرارات سخنرانی می کنند و پشت سرش بنری نصب می شود که بر روی آن نوشته قره باغ خاک ارمنستان است.»

رائفی پور مانند سایر سرمداران ایران از تعلق داشتن خاک قره باغ به «آذربایجان» طفره رفته و جمله جهت دار و توجیه آمیز «قره باغ خاک آذربایجان است» را تکرار می کند.

او توضیح نمی دهد چرا خامنه ای که خود را رهبر مسلمین جهان و جهان تشیع می داند در روز کشتار شیعیان خوجالی توسط ارمنی ها، از رئیس جمهور ارمنستان پذیرایی می کند!

رائفی پور به دروغ ادعا می کند «ایران در جنگ قره باغ به آذربایجان کمک کرد و سردارانی مانند حقیقت پور و نوعی اقدم آنجا برای آذربایجان جنگیده اند و ایران حدود سی شهید در جنگ قره باغ دارد.»

او سپس در توجیه حمایت های ایران از ارمنستان در مناقشه قره باغ در اظهاراتی سخیف می گوید: «خاک بر سر مسئولان آذربایجان که آمریکایی ها به آنها گفتند ما به شما کمک می کنیم، ایرانی ها را بیندازید بیرون و آنها ما را اخرج کردند و خاک بر سرها خودشان هم نتوانستند از قره باغ دفاع کنند!»

او سپس می گوید: «آذربایجانی ها در کمال بی شرفی ادعا می کنند ایران طرف ارمنستان است. تا ورق تجزیه طلبی را بالا بیاورند.»

رائفی پور ادعای حمایت ایران از ارمنستان را ساخته پان ترک ها دانسته و شعار «آذربایجان بیر اولسون، مرکزی تبریز اولسون» هواداران تیراختور را در همین راستا قلمداد می کند.

او در پایان اذعان می کند پذیرایی ایران از رئیس جمهور ارمنستان در سالگرد قتل عام مسلمانان خوجالی، خشم شهروندان آذربایجان شمالی و مناطق تُرک نشین ایران را برانگیخته است.

ایران پس از روسیه بزرگترین حامی کشور اشغالگر ارمنستان می باشد و تامین کننده برق و گاز این کشور است. حکومت ایران از ارامنه به عنوان اهرم فشار بر ترک های آذربایجان شمالی و جنوبی و ترکیه استفاده می کند.

لازم به ذکر است افرادی مانند «منصور حقیقت پور» و «نوعی اقدم» از سرداران وابسته به سپاه پاسداران ایران بودند که به عنوان جاسوس به قره باغ و آذربایجان اعزام می شدند.

«منصور حقیقت پور» شدیدا ضد ترک و از افراد منفور در آذربایجان جنوبی است. این نماینده پیشین اردبیل، از مخالفان سرسخت تشکیل «فراکسیون ترک» در مجلس ایران بود و خواستار حذف کلمه ترک از این فراکسیون شده بود. با افشاگری فعالین ملی آذربایجان او در آخرین انتخابات نمایندگی مجلس از راهیابی به مجلس باز ماند.

«علی‌اکبر رائفی‌پور» از فارس های مشهد است. او پیش از این وجود ترک ها در ایران را انکار می کرد و با تکرار تفکرات پان ایرانیست ها و ترک ستیزان ادعا می کرد «در ایران ترک نداریم بلکه اینها اصالتا فارس و آذری زبان هستند و نام آذربایجان نیز کلمه ای فارسی است.»

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *