صفحه اصلی / آذربایجان / جان‌ زندانی‌ سیاسی‌ در خطر است، خط قرمز ما عباس لسانی؛ گرافیتی‌ در تبریز

جان‌ زندانی‌ سیاسی‌ در خطر است، خط قرمز ما عباس لسانی؛ گرافیتی‌ در تبریز

گروهی‌ از مخالفان‌ و‌ معترضان‌ با گرافیتی‌ و دیوار‌ نویسی‌ در تبریز‌ حمایت‌ خود‌ را‌ از‌ اعتصاب‌ غذای عباس لسانی‌ و دیگر زندانیان‌ سیاسی‌ آزربایجانی‌ اعلام‌ داشتند.

امروز یکشنبه‌ ۲۳ خرداد ماه‌ ۱۴۰۰ گروهی‌ از مخالفان‌ و‌ معترضان‌ با گرافیتی‌ و دیوار‌ نویسی‌ در تبریز‌ حمایت‌ خود‌ را‌ از‌ اعتصاب‌ غذای عباس لسانی‌ و دیگر زندانیان‌ سیاسی‌ آزربایجانی‌ اعلام‌ داشتند.

«ملت‌ آزربایجان‌ آزاد خواهد شد» #عباس_لسانی

«انتخابات‌ در تهران‌ اعتصابات‌ در آزربایجان»

«قیزیلدان‌ اوْلسا‌ قفسیم‌ آزادلیغا‌ وار‌‌ هوسیم»

«جان‌ زندانی سیاسی‌ در خطر است»

« خط قرمز ما #عباس_لسانی»

«یاشاسین‌ تۆرک‌ میللتی»

«بو‌ همان‌ ایسلام‌ آدیلا‌ تیکیلن‌ دئولت‌ دیر

«یاتا‌ دوستاقدا‌ لیسانی‌ بو‌ دینه‌ ذیللت‌ دیر»

«اینسانلارا‌ آزادلیق‌ میللت‌ لره‌ ایستیقلال»

از جمله‌ گرافیتی‌ های‌ ثبت‌ شده‌ در مرکز شهر تبریز است‌ که‌ توسط فعالین‌ ملی‌ مدنی‌ آزربایجانی‌ در حمایت از عباس لسانی فعال سرشناس و زندانی سیاسی‌ ممنوعه‌ و اعتصاب غذای‌ یوسف‌ کاری، مهرداد شیخی و برادران‌ علی و رضا‌ واثقی و‌ در اعتراض‌ به مسئولین‌ زندان‌ که‌ مطیع دستورات‌ اداره‌ کل اطلاعات استان اردبیل هستند‌ ثبت شده است.

عباس لسانی و یوسف کاری که از صبح دیروز دست به اعتصاب غذا زده بودند امروز اعتصاب خود را به صورت خشک ادامه میدهند و مهرداد شیخی و برادران واثقی نیز از صبح امروز در حمایت از خواستهای قانونی آقای لسانی شروع به اعتصاب غذا کرده اند.

انتقال این فعالین تورک به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل که فاقد هواخوری و ابتدایی ترین امکانات میباشد و عدم امکان تماس با خانواده بر نگرانی از وضیعیت این فعالین افزوده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *