صفحه اصلی / آذربایجان / جان سیامک میرزایی در چهاردهمین روز اعتصاب غذا در خطر است

جان سیامک میرزایی در چهاردهمین روز اعتصاب غذا در خطر است

چهارده روز از اعتصاب غذای فعال ملی زندانی آذربایجان درزندان ائوین می گذرد و مقامات مسئول هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت جسمی وی نمی دهند این در حالیست که نگرانی ها در خصوص خطر جانی وی افزایش یافته است.

سیامک میرزایی،دربازداشتگاه انفرادی زندان ائوین”اوین” در اعتصاب غذا برای رسیدن به حقوق قانونی خود است و حق ملاقات حضوری یا تلفنی را هم ندارد.مقامات قضائی هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت وی به نزدیکان ایشان نمی دهند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی،سیامک میرزایی که در انفرادی زندان ائوین نگه داری میشود از حق ملاقات و تلفن با خانواده خود محروم شده است و آخرین بار (چهاردهم تیر)جمعه گذشته با خانواده خود تماس گرفته است.وی در شرایط ایزوله و تحت فشار مضاعف نگه داری می شود.

جان سیامک میرزایی در خطر است

خانواده و نزدیکان سیامک میرزایی از وضعیت جسمی وی نگران هستند.

مقامات قضایی ایران علیرغم پایان محکومیت سه ساله «سیامک میرزایی»، از آزادی او ممانعت می کنند و این فعال ملی آذربایجان را به بازداشتگاه ۲۰۹ اداره اطلاعات در زندان ائوین منتقل کرده اند.

سیامک میرزایی در اعتراض به این اقدام غیرقانونی مسئولان قضایی و امنیتی ایران از روز دوشنبه ۱۰ تیرماه ۹۸، دست به اعتصاب غذا زده است وامروز در چهاردهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد.

لازم به ذکر است، این فعال ملی آذربایجان در چهارم تیرماه ۱۳۹۵ به دلایل نامعلوم در موغان”مغان” بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اوین تهران به «تبلیغ علیه نظام» متهم شد.


او بعدها به اتهام «تشکیل گروه و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور» در دادگاه انقلاب بهارستان به ریاست «قاضی حسنی» طی دادنامه‌ای ۶ صفحه‌ای به ۱۰ سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان طبس در خراسان جنوبی محکوم شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی طباطبایی با مقارن ندانستن مجازات به اتهام انتسابی، حکم بدوی را به سه سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهر طبس تقلیل داد.


دوران محکومیت سه سال آقای میرزایی روز جمعه ۷ تیرماه ۹۸، پایان یافت اما دو روز قبل از این تاریخ مسئولان شعبه ۶ دادسرای مقدس زندان اوین، این فعال مدنی آذربایجان را با اتهاماتی جدید محاکمه کردند و مانع از آزادی او شدند.


با وجود اینکه شعبه ۶ دادسرای زندان اوین برای آزادی آقای میرزایی قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی صادر کرده اما مقامات قضایی از قبول قرار امتناع نموده و مانع آزادی این فعال آذربایجانی می شوند.

ادله اتهامی که از طرف بازپرس به آقای میرزایی ارائه شده است عبارتند از «تماس تلفنی از زندان با آقای عباس لسانی و سایر فعالین ملی» و «اعتصاب غذا در زندان»

سیامک میرزایی این اتهامات را واهی و بی اساس دانسته و این پرونده را پروژه جدید نیروهای امنیتی برای فشار به خویش و ممانعت از آزادیش عنوان کرده است.


یادآورمی شود،فعالین ملی آذربایجان با چاپ و نصب صدها پوستر در نقاط مختلف آذربایجان جنوبی وسطح محلات شهر تهران خواستار آزادی «سیامک میرزایی» شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *