صفحه اصلی / آذربایجان / در نتیجه خیانت های مسئولان، موزه عکاسخانه جدیدالاسلام تبریز به تهران منتقل می شود+ فیلم

در نتیجه خیانت های مسئولان، موزه عکاسخانه جدیدالاسلام تبریز به تهران منتقل می شود+ فیلم

در تداوم خیانت‌های گماشتگان تهران در آذربایجان، موزه عکاسخانه استاد جدیدالاسلام تبریز تعطیل شد و آثار ارزشمند این موزه در حال انتقال به تهران است.

«محمدعلی جدیدالاسلام» مجموعه‌دار و عکاس آذربایجانی با انتشار فیلمی از مجموعه خود، از آخرین روز فعالیت موزه عکاسی خبر داد.

این عکاس تبریزی که پیش از این نیز مجموعه گرانبهای او به شکلی نامناسب جابجا شده بود، خبر از تعطیلی این مجموعه خبر داده است.

گفته می‌شود مجموعه ارزشمند عکاسی استاد محمدعلی جدیدالاسلام، به شهر «تهران» منتقل خواهد شد. انتشار این خبر اعتراض کاربران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخی آذربایجان را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است پیشتر نیز «موزه بازار و مشاغل تبریز» که از آن به عنوان یکی از خلاق‌‌ترین و بکرترین موزه‌های سال‌های اخیر کشور یاد می شد، به دلیل عدم حمایت مسئولان ایران، در اردیبهشت ماه ۹۹، برچیده شد.

«موزه بازار و مشاغل تبریز» سه سال پیش، با ایده‌پردازی و طراحی «رضا سرابی‌اقدم» مجسمه‌ساز و مجموعه‌دار صاحب نام آذربایجانی، گردآوری و عملیاتی شد و مجموعه‌ای از پیشه‌های سنتی آذربایجان، اقلام تاریخی نادر و ارزشمند را گرد هم آورد.

ایده‌ای که در روی کاغذ، مشارکت شهرداری تبریز را یدک می‌کشید و قرار بودن مسئولان استان نیز از آن حمایت کنند اما در عمل چنین نشد و مجموعه دار آذربایجانی به دلیل بدقولی مسئولان بدهکار شد و به زندان افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *