صفحه اصلی / آذربایجان / دفاع رحیم شهریاری مانقورت از برنامه تورک ستیزانه «فیتیله» و حمله به «بابک نهرین»

دفاع رحیم شهریاری مانقورت از برنامه تورک ستیزانه «فیتیله» و حمله به «بابک نهرین»

رحیم شهریاری خواننده مانقورت و پرحاشیه ضمن دفاع از عوامل برنامه نژادپرستانه و تورک ستیزانه «فیتیله»، «بابک نهرین» طنزپرداز محبوب آزربایجان را مورد حمله قرار داد.

پس از اعتراض شهروندان آزربایجانی به رحیم شهریاری در رابطه با حضور وی در برنامه «کوتاه قامتان» که توسط بازیگران برنامه نژادپرستانه گروه «فیتیله» اجرا می شود، این خواننده هتاک و پرحاشیه روز گذشته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، از عوامل گروه فیتیله دفاع کرد و گروه هنری بابک را مورد حمله قرار داد.

شهریاری در پست خود با انتشار بخشی از یک فیلم قدیمی گروه هنری بابک، ضمن خلط مبحث، مدعی شد که گروه بابک نیز سکانسی مشابه با گروه فیتیله در اجراهای خود به صحنه برده و به مردم آذربایجان توهین کرده است.

این خواننده مانقورت در ادامه ضمن توهین به فعالین ملی آزربایجان نوشته «هر برنامه ای بروم اجازه اش دست خودم هست و خوشبختانه من به عده ای پانتورک و تجزیه طلب دم تکان نمیدهم، ایران را عشق هست، من برای برنامه کودک و با افتخار مهمان کوتاه قامتان بودم، ولی اگر فتیله ای هم دعوت کنند با افتخار حضور پیدا میکنم چون سالهاست که کودکان را سرگرم کرده اند.»

در آبان ماه سال ۹۴ تلویزیون ایران در برنامه ای تحت عنوان فیتیله، تورک های آذربایجان را مورد تحقیر و توهین های نژادپرستانه قرار داد. به دنبال پخش این برنامه نژادپرستانه، در شهرهای مختلف آزربایجان جنوبی از جمله تبریز، اورمو، اردبیل، زنجان، قم، خیاو، خوی و… اعتراضات گسترده ای شکل گرفت. این اعتراضات با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی ایران به خشونت کشیده شد و صدها شهروند تورک آذربایجانی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است، رحیم شهریاری هر از گاهی با انتشار پست هایی، آذربایجان شمالی، تورکیه و فعالین ملی آزربایجان را مورد هجمه قرار داده و از ایران و سیاست های این کشور دفاع می کند. انتشار این پست ها بارها خشم شهروندان آزربایجان جنوبی را برانگیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *