صفحه اصلی / آذربایجان / راه اندازی کمپین امضا برای آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان به دلیل شیوع کرونا در زندانها

راه اندازی کمپین امضا برای آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان به دلیل شیوع کرونا در زندانها

با شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک» کمپین جمع آوری امضا برای آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان راه اندازی کرد.

نامه این کمپین امضا خطاب به «جاوید رحمان» گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، نگاشته شده است. برای امضا اینجا کلیک کنید (لینک کمپین)

در این نامه به شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان های ایران اشاره شده و شرایط اسفبار زندانیان سیاسی آذربایجان تشریح شده است.

در این نامه تاکید شده که فعالین سیاسی آذربایجان از جمله عباس لسانی، مژگان صیامی، یوسف کاری، لطیف حسنی، توحید امیر امینی، کاظم صفابخش، جعفر رستمی راد، علیرضا فرشی، احسان شکر خدایی، زینب همرنگ، اکبر عزیزی، ملیحه برقی صادقیانی، امیر ولی زاده، امیر ستاری و محمد عبدالمحمدزاده که در زندان های اردبیل، اورمیه، تبریز مراغه، رجایی شهر کرج و اوین تهران نگهداری می شوند در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.

در همین ارتباط در روزهای گذشته نیز شماری از شخصیت‌ها و فعالین سرشناس آذربایجان با ارسال نامه ای به «سازمان بهداشت جهانی» و «جاوید رحمان» گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، ضمن هشدار درباره شیوع ویروس کرونا در زندان های ایران، خواستار آزادی موقت زندانیان سیاسی آذربایجان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *