صفحه اصلی / آذربایجان / رییس جمهور تاتارستان قهرمانی تراختور آذربایجان را تبریک گفت

رییس جمهور تاتارستان قهرمانی تراختور آذربایجان را تبریک گفت

رییس جمهور جمهوری تاتارستان طی پیامی قهرمانی تراکتور (تیراختور) آذربایجان در جام حذفی را به مالک این باشگاه تبریک گفت.

وبسایت رسمی باشگاه تیراختور آزربایجان نوشت: «رستم مینیخانوف رییس جمهور جمهوری تاتارستان که دوستی و ارتباط نزدیکی با محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه تیراختور دارد، طی پیامی قهرمانی این تیم در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران را به ایشان تبریک گفت.»

رییس جمهور تاتارستان ضمن تبریک قهرمانی تیراختور خطاب به زنوزی نوشت: «بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران باشگاه تیراختور موفق شدند نه تنها بالاترین افتخار را برای باشگاه شما رقم بزنند، بلکه یک بازی هیجان انگیز را نیز نشان دادند که مورد استقبال هواداران پرشور تیراختور قرار گرفت.

بیشترین افتخار به شخص جنابعالی تعلق دارد؛ پشتکار و فداکاری شما در ایجاد یک تیم فوتبال معتبر و قابل احترام در کشور باعث شد که به همراه هواداران بی شمار به پیروزی بازیکنانتان افتخار کنید.

برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت های بیشتر برای تیم تراکتور در جام های آتی ایران و مسابقات بین‌المللی آرزو دارم.»

وبسایت باشگاه تیراختور در ادامه نوشت: «تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که حدود ۷۰درصد جمعیت آن را ترک‌زبان‌های تاتار تشکیل می‌دهند و علاقه زیادی به تیم فوتبال تراکتور دارند.»

جمهوری تورک تاتارستان حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر «قازان» است. قازان از شهرهای مهم و تاریخی جهان تورک به شمار می رود. این شهر در سال ١۵۵٢ توسط روس ها اشغال شد و شمار زیادی از تورک های تاتار طی این اشغال کشته یا تبعید شدند.

قازان از خواهرخوانده‌های مهم تبریز است و در سال ۹۶، «پارک تبریز» در این شهر تورک نشین افتتاح شد. همزمان در تبریز نیز پارکی به نام قازان افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *