صفحه اصلی / آذربایجان / سایت حمایت از پژوهشگران ایران، «قره‌باغ اشغالی» آذربایجان را کشوری مستقل معرفی کرد

سایت حمایت از پژوهشگران ایران، «قره‌باغ اشغالی» آذربایجان را کشوری مستقل معرفی کرد

در تداوم حمایت از اشغالگری ارمنستان بر اراضی آذربایجان، سایت حمایت از پژوهشگران و فناوران ایران، منطقه اشغالی قره‌باغ را به عنوان یک کشور مستقل آورده است.

پیشتر در اردیبهشت ماه ۹۹ هم وزارت بهداشت ایران از اپلکیشنی بنام «ماسک» رونمایی کرد که در آن در اقدامی جهت‌دار از عنوان جعلی «جمهوری» برای منطقه قره باغ اشغالی آذربایجان استفاده شده بود. عنوانی که اشغالگران ارمنی از آن برای این منطقه استفاده می کنند.

بعد از اعتراضات گسترده و تحت فشار افکار عمومی آذربایجان، وزارت بهداشت ایران مجبور شد عنوان جعلی «جمهوری قره باغ» را از اپلیکیشن خود حذف کند.

در بهمن ماه ۹۸ نیز سایت مدیریت راههای ایران(۱۴۱.ir)، در اقدامی مشابه، بر روی نقشه، مناطق اشغال شده آذربایجان توسط ارمنستان را با نام جعلی «جمهوری قره باغ» درج کرده بود که تحت فشار افکار عمومی آذربایجان جنوبی، مسئولان ایران مجبور به حذف این عبارت جعلی شدند.

دولت خودخوانده ارمنی ها مستقر در قره باغ اشغالی، توسط هیچ دولت و نهاد بین المللی به رسمیت شناخته نشده و بر اساس قوانین بین المللی، قره باغ جزئی از خاک آذربایجان محسوب می شود و اطلاق عنوان جمهوری برای آن توسط دولت ایران، شیطنت و دهن کجی به مردم مسلمان آذربایجان شمالی و میلیون ها آذربایجانی در ایران می باشد.

جمهوری اسلامی ایران خود را مدافع شیعیان جهان می نامد اما این حکومت بزرگترین حامی ارمنستان اشغالگر بوده و تامین کننده نفت، برق و گاز ارمنستان می باشد. حمایت های آشکار ایران از دولت اشغالگر ارمنستان بارها اعتراض ترکان آذربایجان را در پی داشته است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *