صفحه اصلی / آذربایجان / سفر سفیر اسرائیل در آذربایجان به گنجه؛ ادای احترام به شهدای گنجه

سفر سفیر اسرائیل در آذربایجان به گنجه؛ ادای احترام به شهدای گنجه

سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان (آزربایجان) گفت: «اسرائیل خواهان ادامه همکاری با آزربایجان است»

جورج دیک سفیر اسرائیل در آزربایجان شمالی سه شنبه (۱۱ آبان) با سفر به گنجه و ادای احترام به شهدای بمباران گنجه در طول جنگ ۴۴ روزه قاراباغ، از آخرین روند بازسازی خانه ها و مدارس تخریب شده بازدید کرد. سفیر اسرائیل در جریان این سفر با شهردار گنجه دیدار کرد.

جورج دیک در محل یادبود شهدای گنجه گفت: «پس از یک سال به منطقه گنجه که در زمان جنگ توسط ارمنستان گلوله باران شد، برگشتم و در جایی که ویران شده بود، امید و چشم اندازی برای آینده را دیدم. دیدم که مردم بدون ترس به زندگی خود ادامه می دهند.»

وی با بیان اینکه دولت آزربایجان ساختمان های مسکونی جدیدی ساخته است، گفت: «اسرائیل همیشه از تمامیت ارضی آزربایجان حمایت کرده است. اسرائیل می خواهد به بازسازی این سرزمین ها پس از آزادسازی کمک کند.»

جورک دیک در جریان این سفر از دانشگاه دولتی کشاورزی آزربایجان، یتیم خانه گنجه نیز بازدید کرد.

سفیر فوق العاده و تام الاختیار اسرائیل در این باره افزود: «اسرائیل خواهان ادامه همکاری با آذربایجان است. در طول سفرم از یتیم خانه ها نیز بازدید خواهیم کرد، برای آنها هدایایی داریم. سیستم گرمایشی مورد نیاز آنها را هم آورده ایم. این یک حرکت نمادین از طرف ما است. ما اینجا هستیم فقط برای نشان دادن دوستی و همبستگی خود. اگر در آن زمان به قربانیان کمک می کردیم، اکنون با امید به آینده به خانواده ها کمک می کنیم. در حالی که اولین سالگرد جنگ ۴۴ روزه را جشن می گیریم، برای ساختن آینده صلح آمیز و بهتری کار می کنیم.»

لازم به ذکر است پس از بماران شبانه گنجه، جورج دیک نخستین سفیر کشور خارجی بود که با حضور در گنجه از عمق فاجعه آشنا شد ،از منازل مسکونی موشک باران شده بازدید و از داغ دیده گان شهر گنجه عیادت کرد. در آن زمان سفارت اسرائیل به حادثه دیدگان و قربانیان کمک های بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی اهدا کرد.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *