صفحه اصلی / آذربایجان / سنگ قبرهای ۷۰۰ ساله گورستان بکرآباد ورزقان تخریب شد + فیلم

سنگ قبرهای ۷۰۰ ساله گورستان بکرآباد ورزقان تخریب شد + فیلم

بر اثر بی توجهی مسئولان میراث فرهنگی، افراد ناشناس سنگ قبرهای گورستان تاریخی روستای بکرآباد (بئکوو) ورزقان را تخریب کردند.

گورستان ۷۰۰ ساله روستای بئکوو از آثار تاریخی ارزشمند آذربایجان(آزربایجان) می باشد و در آن مقابری از دوره های مختلف تاریخی وجود دارد. این مجموعه ارزشمند توسط مسئولان ایران به حال خود رها شده و در حال نابودی است.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شماری از سنگ قبرهای نفیس این گورستان که دارای نقوش و حجاری های زیبایی هستند، توسط افراد ناشناس تکه تکه شده و در فضای اطراف پراکنده شده است. شمار دیگری از سنگ قبرها نیز بر اثر بی توجهی مسئولان و عدم اتخاذ تدابیر حفاظتی، صدمه دیده اند و نیازمند مرمت هستند.

به گفته منابع محلی، در زمان زلزله ورزقان، نخاله های ساختمانی در این محل تخلیه شده و دهیاری روستا نیز به جای محافظت و آگاهی بخشی در خصوص این اثر ارزشمند، پسماندهای خود را در این محل تخلیه می کند.

حکومت ایران در صدد است تا با حذف آثار و مظاهر فرهنگی-تاریخی تورک ها در آزربایجان، حافظه تاریخی ملت آزربایجان را پاک نموده و روند آسیمیله کردن و تغییر هویت تورک های آزربایجان را تسهیل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *