صفحه اصلی / آذربایجان / شکایت خانواده تبریزی: برخورد نژادپرستانه دکتر فارس زبان منجر به مرگ بیمارمان شد

شکایت خانواده تبریزی: برخورد نژادپرستانه دکتر فارس زبان منجر به مرگ بیمارمان شد

خانواده یک زن تبریزی با نوشتن شکایت نامه ای اعلام کرده است برخورد نژادپرستانه یک پزشک فارس در تبریز با بیمار آنها موجب ایجاد تشنج و مرگ ایشان شده است.

به گزارش گاماج، بنا بر متن این نامه در پی برخورد نژادپرستانه و فاشیستی پزشک فارس با بیمار آذربایجانی اش که در حال مکالمه تلفنی به زبان ترکی با فرزندش بوده ،این بیمار بستری شده در بیمارستان قاضی تبریز دچار تشنج گردیده و جان باخته است!

علی جهان پور همسر ربابه ابریشمی طی نامه ای که در قالب شکایت تنظیم شده و به مراجع قانونی نیز فرستاده است از نقش یک دکتر نژادپرست که سبب تشنج و مرگ همسرش در بیمارستان به دلیل سخن گفتن به زبان ترکی شده پرده برداشته است.

متن این شکایت نامه که به مراجع قانونی فرستاده شده است به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی
همسر اینجانب علی جهان پور بنام ربابه ابریشمی معلم بازنشسته با عمل جراحی تومور مغزی به تاریخ ۰۴/۰۶/۹۶ در بیمارستان قاضی تبریز، بخش انکولوِژی اتاق ۷ تخت ۱۵ بستری و تحت معالجه دکتر اصفهانی بوده است.

از اینکه بچه های ما جهت تحصیل مقیم خارج هستند، در۱۴ شهریور۹۶ بلاجبار مادر و فرزندانمان، با توجه به اختلاف زمانی، اول صبح چند دقیقه ای با تلفن همراه صحبت داشتند.

آقای دکتر س. (دکتر معالج نژادپرست و اصفهانی ایشان) برای ویزیت وارد اطاق بیمار(همسرم که ایزوله بوده و من همراه ایشان) میشود، با عصبانیت شروع به داد وبیداد کرده که چرا با بچه ات ترکی صحبت میکنی نه فارسی !!!… شما به وحدت ملی ایران خیانت می کنید!!!

این برخورد باعث تشنج تا آخر عمر ایشان شد. در اطاق بیمارعکس العملی نمی توانستم نشان دهم چون پزشک جراح هرگونه فشارعصبی را برای ممانعت ازایجاد تشنج دربیمار را منع کرده بود.

من درسالن بیمارستان به ایشان گفتم آقا به تعداد سالهای دانشگاهی تو این خانم، معلم نمونه این مملکت بوده، به جای اینکه به قسم نامه طبابت خود پایبند بوده و جویای حالشان شوید … این مریض با دلبند خود با چه زبانی صحبت کند، او بین مرگ و زندگی دست پا میزند، شما باعث تشنج ایشان شدید!!! شما حق ندارید ایشان را مجاب به این کاربکنید.
ایشان قانع نشد!!

گفتم ما خائن به وحدت ملی نیستیم زندگی مان گواه است، شما به وحشت ملی دچارید.

جامعه ما مردم را به شیر وخر تقسیم کرده وتو به شیر بودن افتخارمیکنی که هردو حیوانند، برو انسان صفت باش نه حیوان صفت.

همسرمریض من در ۲۶/۱۰/۹۷ دارفانی را وداع گفته تا آخرعمر شاکی وعصبانی رفتار دکتر س. بوده است وآثار آن تا آخرین روز باقی بود، ومن بنا به وصیت ایشان تا آخرین مرحله این رفتار جنون آمیز و نژاد پرستانه وغیرانسانی این طبیب را تعقیب خواهم کرد. آیا ما اگرچنین رفتار را با ایشان و فرهنگشان داشتیم چه عقوبتی داشتیم؟؟.
همسرمرحوم ربابه ابریشمی – علی جهان پور
گیرندگان:
– نظام پزشکی استان آذربایجان شرقی
– معاونت درمانی دانشگاه پزشکی تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *