صفحه اصلی / آذربایجان / طرح تجزیه غرب‌آذربایجان منتفی شد/ کبیری عزل شد

طرح تجزیه غرب‌آذربایجان منتفی شد/ کبیری عزل شد

پس از اعتراضات صورت گرفته در افکار عمومی مردم آذربایجان‌جنوبی و با پیگیری برخی نمایندگان ، طرح تجزیه غرب‌آذربایجان در مجلس ایران منتفی شد و نماینده حکومتی خوی از ریاست مجمع نمایندگان آذربایجان غربی عزل شد.

امروز یکشنبه «روح‌الله حضرت‌پور» نماینده اورمیه در گفت و گو با ایرنا از منتفی شدن تشکیل استان جدید «آذربایجان‌مرزی» به مرکزیت خوی در شمال آذربایجان‌غربی خبر داد.

حضرت‌پور با بیان اینکه ۶۷ نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده بودند، گفت: «با توضیحاتی که به نمایندگان امضاکننده این طرح ارائه شد، بیشتر آنان، امضاهای خود را پس گرفتند و این طرح از حد نصاب افتاد.»

او طرح تشکیل استانی جدید بنام آذربایجان مرزی از درون آذربایجان‌غربی را یک «ادعای تبلیغاتی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم» توسط «سید تقی کبیری» نماینده خوی خواند.

حضرت‌پور با اعلام اینکه اکثر نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس مخالف این طرح بودند، افزود: «مطرح کردن مسائل اینچنینی در آستانه انتخابات، نتیجه‌ای جز تنش و حاشیه‌سازی در منطقه ندارد.»

حضرت‌پور از تلاش و همدلی سایر نمایندگان اورمیه برای وتوی این طرح در مجلس قدردانی کرد.

نماینده حکومتی خوی عزل شد

در همین ارتباط صبح امروز، با اکثریت آرا نمایندگان غرب آذربایجان، «سید تقی کبیری» رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی برکنار و «شهروز برزگر» به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شد.

برزگر در گفتگو با مجلس و آذربایجان، طرح ایجاد استان آذربایجان مرزی را دلیل برکناری کبیری از ریاست مجمع نمایندگان آذربایجان غربی اعلام کرد.

روز شنبه ۲۶ مردادماه ۹۸، «علی اصغر یوسف نژاد»، عضو هیئت رئیسه مجلس ایران در صحن علنی، از اعلام وصول طرح تشکیل استان «آذربایجان مرزی» با مرکزیت شهر خوی خبر داد که اعتراضات زیادی را در آذربایجان برانگیخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *