صفحه اصلی / آذربایجان / عدم رعایت حقوق و تکریم انسانی در زندان اردبیل، عباس لسانی از شنبه وارد اعتصاب غذا می شود!

عدم رعایت حقوق و تکریم انسانی در زندان اردبیل، عباس لسانی از شنبه وارد اعتصاب غذا می شود!

عباس لسانی؛ فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی می‌گوید «عمده افزایش فشار خون بالا در وی ناشی از ایجاد فشارهای عصبی از سوی مسئولین زندان اردبیل صورت گرفته» و او نیز در جهت اعتراض به این مسئله که اخیرا با انتقال یک زندانی با جرم عمومی تحت عنوان ارازل به بند ایشان دنبال می شود.

این فعال سرشناس تورک عنوان داشته در صورت جابجا نشدن این زندانی و همچنین در صورت عدم انتقال وی به بیمارستان علی رغم تاکید رئیس بهداری زندان اردبیل مبنی بر نیاز فوری به مراقبت های پزشکی، از صبح شنبه ۲۲ خرداد وارد اعتصاب غذا خواهد شد و این اعتصاب از صبح روز یکشنبه ۲۳ خرداد به صورت اعتصاب خشک ادامه خواهد یافت.

آقای لسانی این موضوع را در تماس امروزش پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ با نزدیکانش مطرح و اعلام کرده که فشار خونش همچنان بالا و در مواقعی ازجمله شب گذشته، ۱۹ بوده است و دستور پزشکان مبنی بر لزوم اکوی قلب و اسکن MRI از مهره‌های کمر او و نیاز به اعزام وی به بیمارستان در جهت مراقبتهای تخصصی پزشکی با بی‌اعتنایی از سوی مسئولین زندان دنبال می شود.

تعلل و بی‌اعتنایی پزشکی نسبت به وضعیت عباس لسانی در زندان اردبیل همواره مورد اعتراض نهادهای حقوق بشری واقع شده است.

این زندانی سیاسی دچار فشار خون بالا، تپش بالای قلب و از درد مزمن زانو و دیسک کمر رنج برده و در دوره همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل نیز نزدیک به یکماه دچار تب، سرفه و درد شدید عضلانی گشته بود که با فشار فعالین سیاسی -اجتماعی و کاربران مجازی سرانجام تحت مداوا قرار گرفت.

عباس لسانی زندانی سیاسی شناخته شده آزربایجانی است که از دی ماه ۹۷ و تحت روندی یکطرفه و دادرسی ناعادلانه به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده و از آن زمان تاکنون محرومیتها و محدودهای زیادی علیه او و خانواده‌اش صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *