صفحه اصلی / آذربایجان / علاقه به انتخاب رشته «زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی» در دانشگاه تبریز

علاقه به انتخاب رشته «زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی» در دانشگاه تبریز

مطابق دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شده توسط سازمان سنجش، تعداد ظرفیت «رشته زبان و ادبیات ترکی آذری (آذربایجانی)» در زیر گروه رشته علوم انسانی، از زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تبریز پیشی گرفت.

گفته می شود که افزایش ظرفیت رشته زبان و ادبیات ترکی در دفترچه امسال کنکور، به دلیل «استقبال گسترده از رشته زبان ترکی» توسط دانش آموزان بوده است.

البته برای رشته زبان و ادبیات ترکی فقط در دانشگاه تبریز ظرفیت وجود دارد و دانشگاههای دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی فقط در رشته فارسی و عربی دانشجو می پذیرند. متاسفانه رشته زبان و ادبیات ترکی دوره شبانه نیز ندارد.

پیشتر، چندین نفر از دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز؛ علاقه خود را به تغییر رشته به رشته «زبان و ادبیات ترکی» ابراز نموده اند که با کارشکنی و مخالفت مدیرگروه این رشته «احمد فرشبافیان» مواجه شدند.

امسال کنکوریهای علوم انسانی میتوانند این رشته را با کد «۳۳۶۳۷»، در انتخاب رشته اینترنتی سایت سازمان سنجش در دوره روزانه انتخاب نمایند.

همزمان به علت استقبال فراتر از حد انتظار کنکوریها و نوجوانان آذربایجان جنوبی از این رشته؛ دانشگاه تبریز اقدام به «پذیرش بدون کنکور» بر اساس «سوابق تحصیلی» در این رشته می نماید.

پذیرش بدون کنکور، هزینه ای برای ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش ندارد. از این طریق علاقه مندان به تحصیل در این رشته کمتر پشت صف انتظار برای سالهای بعد می مانند.

انتخاب رشته کنکوریهای از روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز شده است.

کودکان و نوجوانان آذربایجان جنوبی باید از مدرسه تا دانشگاه به «زبان مادری خود» خود آموزش ببیند نه اینکه «تحصیل به زبان مادری» نوعی آموزش و فقط مختصص گروه خاصی باشد و بقیه کودکان از آن محروم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *