صفحه اصلی / آذربایجان / علایم مشکوک به کرونای بهنام شیخی؛ جواب تست کرونای اکثر زندانیان اندرزگاه ۸ اوین مثبت است

علایم مشکوک به کرونای بهنام شیخی؛ جواب تست کرونای اکثر زندانیان اندرزگاه ۸ اوین مثبت است

بهنام شیخی فعال ملی مدنی آذربایجان‌جنوبی در تماسی که با خانواده‌اش داشته از «تب و لرز شدید و علایم مشکوک به کرونای خود» خبر داد.

بهنام شیخی در تماسی با خانواده اش خبر داده که او امروز جهت انجام تست کرونا به بهداری زندان اوین مراجعه نموده است اما بعلت کمبود امکانات از وی تست گرفته نشد.»

این فعال آذربایجانی می‌گوید: «بهداری زندان تنها چند داروی مسکن به او داده است.»

همچنین این فعال تورک اطلاع داده که جواب تست کرونای اکثر محبوسین در اندرزگاه ۸ که به صورت تصادفی گرفته شده است، مثبت اعلام شده است.

به گفته وی، برخی از همبندی هایش از جمله آقایان امیرسالار داوودی، جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی بعلت نبود تخت در بهداری اندرزگاه ۸، به بهداری اندرزگاه ۴ منتقل شده اند.

با توجه به قطعی بودن مبتلا شدن نزدیک ۱۸ تن از محبوسین اندرزگاه ۸ که تست کرونا داده اند احتمال می رود، اکثر محبوسین این بند دچار کرونا شده یا در معرض این ویروس قرار دارند.

علاوه بر بهنام شیخی، علیرضا فرشی و حمید منافی نادارلی نیز در اندرزگاه ۸ در حال سپری نمودن دوران محکومیت خویش هستند.

سازمان عفو بین‌الملل چندی پیش اعلام کرد نسخه‌هایی از چهار نامه را رویت کرده که از طرف مقامات سازمان زندان‌ها که زیر نظر قوۀ قضانیه فعالیت می‌کند، به وزارت بهداشت نوشته شده و زنگ خطر را درباره کمبود شدید تجهیزات حفاظتی شخصی، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات و لوازم پزشکی کلیدی به صدا درآورده است.

وزارت بهداشت ایران اما این درخواست‌ها را بی‌پاسخ گذاشته و زندان‌های ایران همچنان در مقابل شیوع بیماری‌های واگیردار به شکلی فاجعه‌باری فاقد تجهیزات لازمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *