صفحه اصلی / آذربایجان / فریاد آزادی دیوارهای اسلامشهر تهران برای «عباس لسانی» + عکس

فریاد آزادی دیوارهای اسلامشهر تهران برای «عباس لسانی» + عکس

 همگام با سایر شهرهای آذربایجان جنوبی فعالین ملی مدنی شهرستان اسلامشهر استان تهران، بار دیگر با شعارنویسی های گسترده به ربوده شدن «عباس لسانی» توسط نیروهای امنیتی اعتراض کردند.

فعالین ملی مدنی اسلامشهر با نوشتن شعارهایی مانند «عباس لسانی آزاد اولسون»، «ما همه عباس لسانی هستیم»، «عباس لسانی نماد مقاومت در برابر ظلم» خواستار آزادی بی قید و شرط این فعال سرشناس آذربایجانی شدند.

پیشتر نیز فعالین ملی اسلامشهر همگام با اعتراضات عمومی در شهرهای مختلف آذربایجان و تهران دست به دیوارنویسی های گسترده زده بودند.

در یک ماه اخیر فعالین ملی در شهرهای اردبیل، تهران، اورمیه، موغان، مرند، تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی با نصب پوسترهایی به برخوردهای امنیتی علیه فعالین ملی اعتراض کرده و خواستار آزادی تمامی محبوسان آذربایجانی شده اند.

چاپ و توزیع ده‌ها هزار پوستر، بنر و پلات ها با طرح‌های متفاوت، دیوار نویسی و دیوار گرفی، کمپین ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای با پیوستن شمار زیادی از فعالین و شهروندان آذربایجانی، مراجعت احزاب رسمی کشورهای تورک منطقه به مسئولین ایران، انتشار گزارشهای مفصل فعالین حقوق بشر و خبرگزاری‌های بین‌المللی از موضوع بازداشت لسانی، ایجاد هشتگ‌های ترند شده در شبکه‌های مجازی و مراجعت فعالین مدنی آذربایجانی ساکن ترکیه، اروپا و آمریکا به نهادهای بین‌الملل از جمله اقداماتی بوده که کارزار آزادی برای  لسانی موفق به آنها شده است.

روز جمعه و در جریان بازی تیم های تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه سهند تبریز نیز هزاران هوادار تراختور، یکصدا خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و از جمله عباس لسانی شدند.

عباس لسانی از دیماه ۹۷، در حالی که جهت دادرسی مجدد به یک پرونده در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز حاضر شده بود، توسط نیروهای امنیتی ربوده شد و به بازداشتگاه اطلاعات اردبیل انتقال داده شد.

پیگیری‌های خانواده و فعالین مدنی آذربایجانی از مراجع قضایی اردبیل هنوز راه به جایی نبرده و نیروهای قضایی-امنیتی اردبیل پس از گذشت یکماه هنوز از عنوان اتهامات انتسابی برای عباس لسانی سر باز می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *