صفحه اصلی / آذربایجان / فعال آذربایجانی ”حکیمه احمدی” در زندان مراغه دست به اعتصاب غذا زد

فعال آذربایجانی ”حکیمه احمدی” در زندان مراغه دست به اعتصاب غذا زد

خانم «حکیمه احمدی»؛ فعال ملی مدنی آذربایجان‌جنوبی به دلیل «۵۴۴ روز قرار بازداشت بلاتکلیف در زندان مراغه و وعده های بی عمل مسئولین عدلیه» دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش رسیده به گاماج، چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸، فعال ملی مدنی، حکیمه احمدی در سومین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.

وی «۵۴۴ روز قرار بازداشت بلاتکلیف در زندان مراغه و وعده های بی عمل مسئولین عدلیه» را عامل اصلی اعتصاب غذای خود اعلام داشته است.

۱۵ماه و ۳ روز حبس بلاتکلیف در نظام قضایی حکومت ایران برای خانم حکیمه احمدی اصلا و به هیچ عنوان عادلانه نیست.

مزدوران رژیم خامنه‌ای حکیمه احمدی را با ۷ اتهام زندانی کرده بودند که بعد از تحقیقات فراوان از ۵ اتهام منع تعقیب گرفتت.

همین اینک این فعال ملی مدنی به اتهام «تبلیغ علیه نظام و ایجاد گروه» در زندان مراغه در آذربایجان‌شرقی محبوس است.

بر اساس وعده های قبلی، گویا قرار بر این بوده که در اسرع وقت احکام قضایی برای این فعال صادر گردد تا نامبرده از بلاتکلیفی رهایی یابد اما این چنین نشده است.

لازم به توضیح است که جهت آزادی موقت حکیمه احمدی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومن وثیقه در خواست شده است که آنهم به علت بالا بودن مبالغ وثیقه امکان تودیع آن از سوی متهم امکان پذیر نیست.

وی پیشتر نیز چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است و که در آخرین بار ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، با تلاش ریاست و معاونت زندان مراغه به اعتصاب غذای چهار روزه خود پایان داد.

حکیمه احمدی، فعال آذربایجانی اهل مرند در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۹۶، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شد.

او در پی شکنجه شدن در بازداشتگاه و شکسته شدن دنده‌ها و انگشتانش در ۸ آبان‌ماه به بیمارستان منتقل و در ۱۱ آبان‌ماه مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند بازگردانده شد.

خانم احمدی پس از مدتها شکنجه شدن، به زندان مراغه منتقل شد و اکنون با گذشت ۹ ماه بصورت بلاتکلیف در زندان مراغه بسر می برد.

حکیمه احمدی کارشناس ارشد جامعه شناسی است و در زمینه حقوق زبانی ترکان آذربایجان‌جنوبی فعالیت می‌کند. این مادر آذربایجانی دارای دو کودک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *