صفحه اصلی / آذربایجان / لغو قانون استفاده از پاسپورت بین ترکیه و آذربایجان شمالی – رسمی

لغو قانون استفاده از پاسپورت بین ترکیه و آذربایجان شمالی – رسمی

امروز، دولت جمهوری آذربایجان (آزربایجان) و دولت جمهوری ترکیه «پروتکل شماره ۱» اصلاحیه موافقت نامه جدید «معافیت متقابل ویزا» را که بین دولتهای جمهوری آزربایجان و ترکیه در ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۰ در باکو امضا شده بود را امضا نمودند.

به گفته وزارت امور خارجه آزربایجان، پروتکل اصلاحیه موافقت نامه جدید «معافیت متقابل ویزا» به امضای وزرای خارجه دو کشور رسیده است.

طبق توافق نامه امضا شده در تاریخ ۲۵ فوریه سال جاری، شهروندان دو کشور دارای پاسپورت می توانستند «بدون ویزا» سفر کنند و ۹۰ روز بدون ویزا در این کشور بمانند.

پس از لازم الاجرا شدن پروتکل امضا شده علاوه بر توافق نامه فوق، شهروندان دو کشور می توانند «بدون ویزا با کارت شناسایی (کارت ملی) و سایر اسناد مرزی سفر کنند و ۹۰ روز بدون ویزا بمانند.»

این قانون فقط در مورد شهروندان دو کشور که مستقیماً بین ترکیه و آزربایجان سفر می کنند اعمال خواهد شد. شهروندان آزربایجان شمالی که مایل به سفر به کشورهای ثالث از طریق ترکیه و آزربایجان هستند باید از پاسپورت استفاده کنند.

جمهوری آزربایجان برای اولین بار در تاریخ خود توافق نامه ای را برای استفاده از «کارت شناسایی» به عنوان «سند عبور از مرز» امضا کرده است.

آزربایجان و ترکیه همچنین تصمیم دارند «برای جلوگیری از استفاده از اسناد جعلی» عبور از مرز را کنترل نمایند، این فرصتی برای «تقویت امنیت مرزی بین دو کشور» ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *