صفحه اصلی / آذربایجان / ماموران امنیتی ایران مانع برگزاری مراسم برای شهیدان مرزبان آذربایجانی در اورمیه و تبریز شدند+ فیلم

ماموران امنیتی ایران مانع برگزاری مراسم برای شهیدان مرزبان آذربایجانی در اورمیه و تبریز شدند+ فیلم

ماموران سرکوبگر ایران با ایجاد جو امنیتی، مانع برگزاری مراسم برای شهیدان مرزبان آذربایجانی در شهرهای اورمیه و تبریز شدند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، روز جمعه سه تن از مرزبانان آذربایجانی بر اثر حمله گروههای تروریستی کردی در سردشت شهید شدند.

کاربران  آذربایجانی طی فراخوانی در شبکه های مجازی اعلام کردند که یکشنبه شب در «شاهگلی» تبریز و «گوللر باغی» اورمیه برای این شهیدان مظلوم آذربایجانی مراسم یادبود برگزار خواهند کرد.

اما ماموران سرکوبگر ایران حتی اجازه ندادند شهروندان آذربایجانی برای شهیدان تروریسم کردی شمع روشن کنند و ادای احترام کنند.

با وجود جو شدید امنیتی، برخی شهروندان در شهرهای اورمیه، تبریز و قوشاچای مراسمات پراکنده ای برگزار کردند.

لازم به ذکر است مقامات و رسانه های رسمی ایران مانند همیشه در این حادثه تروریستی از نام بردن گروههای تروریستی کردی خودداری کرده و آنها را «اشرار مسلح» معرفی کردند.

حکومت ایران از یک طرف با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان و پیشکش کردن مناصب اداری این استان به کردها) سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترک های آذربایجان استفاده نماند.

از طرف دیگر جوانان آذربایجانی را قربانی گروههای تروریستی کردی می کند که خود در تشکیل و لانه سازی آنها در غرب کشور سهم عظیمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *