صفحه اصلی / آذربایجان / مرند: با پیگیری مردم منطقه نام ترکی سه روستا اعاده می شود

مرند: با پیگیری مردم منطقه نام ترکی سه روستا اعاده می شود

با پیگیری مردم منطقه، نام تورکی سه روستای مرند در استان آذربایجان(آزربایجان) شرقی که با اهداف تورک ستیزانه مورد تحریف قرار گرفته اند، اعاده می شود.

به نوشته منابع محلی، در محل فرمانداری شهرستان مرند جلسه‌ای با موضوع اصلاح نام روستاهای «پیام»، «عریان‌تپه» و «دوگیجان» به درخواست اهالی و اعضای شورای روستاهای مذکور برگزار شد.

پس از بررسی مستندات و مدارک موجود، با اصلاح و تغییر نام روستای پیام به «یام»، روستای عریان‌تپه به «آیران‌دیبی» و روستای دوگیجان به «دویجان» در کارگروه شهرستان موافقت گردید.

مصوبات این کارگروه به منظور سیر مراحل قانونی و تصویب نهایی به کارگروه استانی و سپس به وزارت کشور ایران و هیات وزیران ایران ارسال خواهد شد.

روند تغییر و تحریف اسامی تورکی با هدف تحریف و انکار تاریخ و هویت تورک ها در ایران، از دوره پهلوی ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در سالهای اخیر با بالا رفتن سطح آگاهی و رشد شعور ملی در میان تورک های آزربایجان جنوبی، شهروندان به ارزش و اهمیت این اسامی پی برده و با فشار به مسئولین، خواستار احیای اسامی تورکی معابر و محلات هستند.

پیشتر در سال ۱۳۹۳، شهرداری ارومیه(اورمو) اسامی تورکی برخی از معابر و اماکن این شهر را احیا کرد و تابلوهایی در سطح شهر نصب کرد که اسامی تاریخی – تورکی این اماکن بر روی آن ها حک شده اند.

 احیاء اسامی تورکی برخی از اماکن اورمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *