صفحه اصلی / آذربایجان / ممانعت از حضور ناشرین کتب ترکی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

ممانعت از حضور ناشرین کتب ترکی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

ناشرین کتب ترکی طی تماس‌های تلفنی با ادمین صفحه «آنلاین کیتابچی» از عدم اعطای مجوز حضور برای شرکت در «هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز» خبر دادند.

محمد صبحدل مسئول انتشارات ترکی «بوتا» اورمیه در این رابطه گفت: «با وجود اینکه ما به عنوان اولین ناشرین در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌ایم، مسئولین اعلام داشتند غرفه کافی نداریم.»

با وجود پیگری‌های متعدد، ناشرین کتب ترکی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، پاسخ قانع‌ کننده دریافت نکرده اند.

لازم به ذکر است که تا آغاز این نمایشگاه بزرگ کتاب تنها دو روز باقی است و در صورت عدم حل این مسئله، ناشرین آذربایجانی با محرومیت از حضور در برزگترین اتفاق فرهنگی آذربایجان جنوبی، مهلک‌ترین ضربه اقتصادی را در سال جاری متحمل خواهند شد.

بر اساس این گزارش تا بدین لحظه به هیچ یک از انتشارات آذربایحانی، بوتا (اورمیه)، یاز(اورمیه)، آذرتوران(تبریز)، دنیزچین(تبریز )، کیرپی(تبریز)، پارلاق قلم(بناب) و اندیشه نو(تهران) مجوز حضور در نمایشگاه تبریز اعطا نشده است.

سال گذشته نیز مسئولان ایران مانع حضور برخی از ناشران کتب ترکی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و تهران شده بودند اما ممانعت از حضور همه انتشارات ترکی در این نمایشگاهها تاکنون بی سابقه بوده است.

روز پنجشنبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور بیش از ۹۰۰ ناشر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت ۵۰ ناشرخارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز روز دوشنبه، ۲۹ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران افتتاح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *