صفحه اصلی / آذربایجان / نماد شهر تکاب آذربایجان با دخالت استاندار بیگانه به یک غیربومی واگذار شد + عکس

نماد شهر تکاب آذربایجان با دخالت استاندار بیگانه به یک غیربومی واگذار شد + عکس

 با لابیگری استاندار بیگانه و نماینده خائن شهرستان تکاب(تیکان‌تپه)، قلعه «سردار افشار» که نماد شهر تکاب می باشد، با قراردای ۱۵ ساله به یک کُرد افراطی واگذار شد.

«سردار افشار قالاسی» توسط «حسینعلی خان افشار» معروف به «سردار افشار» در زمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و حدود یکصد سال مرکز اداری منطقه افشار آذربایجان بوده است.

این قلعه تاریخی در سالهای گذشته در تملک سازمان هلال احمر بود. با اینکه این قلعه به ثبت ملی رسیده است اما با کارشکنی مسئولان، از واگذاری آن به اداره میراث فرهنگی ممانعت شده است.

این قلعه باارزش ترکان آذربایجان، اخیرا با لابیگری «شهریاری» استاندار بیگانه آذربایجان‌غربی، «علی مکرمی» فرماندار سابق تکاب و «همایون هاشمی» نماینده این شهرستان به «ناصر قدرتی» واگذار شده است.

«ناصر قدرتی» از کردهای افراطی و از هواداران گروههای تروریستی کردی است. وی مالک شرکت توریستی «آسمان گشت برین» در تهران است.

قدرتی در زمان انتخابات نزدیک به یک میلیارد تومان کمک مالی به «همایون هاشمی» کردزبان کرد و این کاندیدای کردزبان پس از راهیابی به مجلس از حوزه انتخابیه تکاب، شاهیندژ و میاندوآب، به پاس قدردانی، با لابیگری‌های خود، قلعه سردار افشار تکاب را به ناصر قدرتی واگذار کرد.

«علی مکرمی» فرماندار سابق تکاب نیز پیشتر در یک شرکت هواپیمایی در تهران مشغول بکار بوده و رابطه نزدیکی با ناصر قدرتی دارد. مکرمی نیز از گماشتگان هاشمی و استاندار بیگانه در شهرستان تکاب بود و چندی پیش از فرمانداری این شهر عزل شد.

به گفته منابع مطلع، قلعه سردار افشار تیکان‌تپه و نماد شهر تکاب آذربایجان به بهانه ایجاد «اقامتگاه بومگردی، با قراردادی ۱۵ ساله» به این فرد کرد افراطی واگذار شده است.

تصویر قدیمی قلعه سردار افشار در سال ۱۳۱۰، یکی از نوستالژیک‌ترین عکسهای شهر تیکان‌تپه می باشد که به یادگار پانزدهمین سالگرد تاسیس مدرسه محمدیه در این قلعه گرفته شده است.

در این عکس هیچ فرد کردزبانی وجود ندارد و سند ارزشمندی از هویت کاملا ترکی منطقه تکاب افشار است. این منطقه زرخیز آذربایجان به دلیل سیاستهای تهران، در سالهای گذشته مورد هجوم خزنده کردهای مهاجر قرار گرفته است.

 نمای داخلی قلعه سردار افشار تیکان‌تپه

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *