صفحه اصلی / آذربایجان / نماینده اورمیه: دریاچه اورمیه هنوز احیا نشده/قطع وسیع درختان آذربایجان ادامه دارد/ اصل ۱۵ قانون اساسی را اجرا کنید

نماینده اورمیه: دریاچه اورمیه هنوز احیا نشده/قطع وسیع درختان آذربایجان ادامه دارد/ اصل ۱۵ قانون اساسی را اجرا کنید

سیدهادی بهادری٬ نماینده مردم اورمیه در تذکری خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی گفت: دریاچه ررومیه هنوز احیا نشده و اطلاعات نادرست به مردم می‌دهند؛ این در حالی است که به دلیل بارندگی‌ها سطح تراز آب بالا آمده ولی برای احیای دریاچه آب باید سطح آب دریاچه ۳ متر بالا بیاید.

به گزارش رسانه ها، سیدهادی بهادری در تذکر شفاهی در صحن علنی خطاب به حسن روحانی رییس‌جمهور، گفت: برنامه‌های معیشتی جنابعالی و کابینه شما پاسخگو نبوده و نظام تولید و توزیع و نظام واردات و صادرات اشکالات جدی دارد. ضمن اینکه یک روز سیب‌زمینی و یک روز پیاز گران می‌شود و قوانین واردات و صادرات کالا هر روز تغییر می‌کند و هیچ ثباتی در این زمینه‌ها وجود ندارد.

وی در تذکری خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، افزود: بارندگی‌ها نشان داد جنابعالی هیچ توجهی به مدیریت بحران در کشور نداشتید و مقوله مدیریت بحران در وزارت کشور در حاشیه قرار دارد. ضمن اینکه اگر کمک‌های مردمی و کمک‌های داوطلبانه نبود مشخص نبود کشور در چه وضعیتی قرار دارد. منتظر فروکش کردن بحران سیل هستیم تا مجلس به این مسئله ورود کند.

نماینده مردم اورمیه در مجلس تصریح کرد: “قطع وسیع درختان در آذربایجان در حال انجام است و معلوم نیست این کار توسط کدام مافیا و با چه اهدافی انجام می‌شود”.

وی در تذکری خطاب به اردکانیان و حجتی وزرای نیرو و جهاد کشاورزی اظهار داشت: “دریاچه اورمیه هنوز احیا نشده و اطلاعات غلط به مردم می‌دهند. به دلیل بارندگی‌ها سطح تراز آب بالا آمده و برای احیای دریاچه آب باید سطح آب دریاچه سه متر بالا بیاید. باید پروژه‌های ستاد احیا با سرعت بیشتری ادامه یابد”.

بهادری در تذکری خطاب به بطحایی وزیر آموزش و پرورش‌ایران خاطرنشان کرد: “برای دریافت رای اعتماد از مجلس به ما قول دادید اصل ۱۵ قانون اساسی و آموزش زبان مادری در مدارس کشور را اجرا کنید با وجودی که کتاب‌های مربوطه چاپ شده است اما این قول شما هنوز اجرایی نشده است. از شما می‌خواهم در سال تحصیلی جدید این مهم را در دستورکار قرار دهید”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *