صفحه اصلی / آذربایجان / کاهش محکومیت فعال ملی آذربایجان «دکتر لطیف حسنی» – متن دادنامه

کاهش محکومیت فعال ملی آذربایجان «دکتر لطیف حسنی» – متن دادنامه

وکیل دکتر لطیف حسنی؛ با دریافت ابلاغیه کتبی از کاهش محکومیت این فعال سرشناس آزربایجان (آذربایجان) جنوبی پس از هشت سال حبس خبر داد.

شعبه ٦ دادگاه تجديدنظر استان آزربايجان‌شرقي؛ امروز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۹ دادنامه‌ای را به جعفر افشارنیا، وکیل مدافع لطیف حسنی، زندانی سیاسی سرشناس آزربایجان جنوبی و دبیر حزب «حرکت نو بیداری آزربایجان جنوبی» ارسال نمود.

در متن دادنامه، خبر کاهش حبس آقای لطیف حسنی از ۹ سال به ۶ سال و ۸ ماه درج گردیده است.

بر اساس دادنامه ابلاغ شده؛ مجازات حبس دکتر لطیف حسنی از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل گروه غیر قانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» از ۸ سال به ۶ سال و از بابت اتهام «مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام» از یک سال به ۸ ماه کاهش یافته است.

بنا به اعلام؛ وکیل جعفر افشارنیا، با توجه به تحمل بیش از هفت سال حبس با وصول پرونده به واحد اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج؛ جناب دکتر حسنی آزاد خواهد شد.

فعال ملی مدنی تورک آزربایجان جنوبی، دکتر لطیف حسنی در سال ۱۳۹۱ بدلیل درخواست مجوز حزب یئنی‌گاموح بازداشت گردید.

ایشان طی دادگاه‌های فرمایشی، با حکم سنگین ۹ سال زندان روبرو گردیده و علی‌رغم گذشت بیش از ۷ سال هیچ یک از امتیازات قانونی زندانی به وی تعلق نگرفته و با وجود شیوع کرونا در زندان نیز به مرخصی اعزام نشد.

لازم به اشاره است که آقای حسنی از سال ۱۳۹۱ در تبریز زندانی بود و در سال ۹۳ پس از حدود پنجاه روز اعتصاب غذا، ابتدا به زندان اوین و سپس به رجایی شهر منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *