صفحه اصلی / آذربایجان / کودکان شیرین زبان آذربایجان در زلزله میانه جان باختند + فیلم

کودکان شیرین زبان آذربایجان در زلزله میانه جان باختند + فیلم

«زهرا» و «ریحانه» دختران شیرین زبان آذربایجان در زلزله روستای ورنکش شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی جان باختند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، «زهرا عابدی» و«ریحانه قربانی» در برنامه «کندیمیز» شبکه استانی سهند آذربایجان شرقی، ضبط شده در آذرماه ۱۳۹۷، از وضعیت مدرسه و نبود معلم در پایه های مختلف آموزشی در روستای ورنکش انتقاد می کنند و با جسارت تمام، از ابتدایی ترین حق خود دفاع می کنند.

زهرا با شوری خاص به زبان ترکی به مجری می گوید: آقا ما معلم نداریم، کلاس مان دو پایه است و نمی توانیم درس بخوانیم، کلاس اول خیلی خوب بودیم، اما حالا ریاضی مان ضعیف شده و کلاس های دوم و سوم قاطی هستند و وقتی ما اجتماعی داریم، کلاس دیگر فارسی دارد و کلاس مان قاطی می شود…

در این هنگام مجری می گوید: باشد خب، چرا عصبانی می شوی؟ من ترسیدم‌ها… زهرا کلام مجری را قطع می کند و با قاطعیت و صلابت بیشتری با زبان شیرین کودکانه اش می گوید: باید هم عصبانی شوم دیگر… من باید خوب درس بخوانم و در آینده مملکتم را درست کنم!

«زهرا» و «ریحانه» دیروز جمعه ۱۷ آبانماه ۹۸، در زلزله روستای محروم ورنکش میانه جان باختند و به همراه آرزو‌هایش به خاک سپرده‌ شدند!

فیلم زیر نیز مربوط به جان باختن یکی از این دختران آذربایجانی است که مادرش فریاد «بالام اؤلدو» سر می دهد و سرداران سپاه پس از بروز فاجعه، برای گرفتن عکس سلفی و شوی تبلیغاتی به محل مراجعه کرده اند.

یکی از نزدیکان این خانواده داغ دیده آذربایجانی در این فیم از دیر رسیدن نیروهای امدادی انتقاد می کند و می گوید اگر نیروهای امدادی زود می رسیدند این همه تلفات نمی دادیم.

بسیاری از کاربران آذربایجانی در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند روستاهای آذربایجان و حتی بسیاری از شهرهای این منطقه پیش از زلزله نیز بر اثر فقر و محرومیت آوار شده اند و زلزله فقط عمق این فاجعه را به ما گوشزد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *