صفحه اصلی / ایران / آمریکا ۱۲ مقام ایران را تحریم کرد

آمریکا ۱۲ مقام ایران را تحریم کرد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن دوازده مقام ایرانی از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و حسین اشتری‌ فرمانده نیروی انتظامی این کشور را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: رحمانی فضلی دستور اعمال خشوشنت علیه معترضان در اعتراضات مسالمت آمیز را صادر کرد که این کار نقض حقو،ق بشر است. این اقدام فضلی سرکوب حق اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان است که در نتیجه آن تعداد زیادی معترض از جمله ۲۳ کودک جان باختند.

در این راستا، فضلی و خانواده‌اش در فهرست تحریم‌های وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا قرار گرفتند و ورود آنها به این کشور ممنوع شد.

پمپئو همچنین گفت: علی فلاحیان، رئیس پیشین وزارت اطلاعات ایران نیز به دلیل ترتیب دادن حملات تروریستی و سوءقصد در سایر کشورها در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

وی در این بیانیه تصریح کرد: فلاحیان به دلیل دست داشتن درعملیات تروریستی علیه انجمن یهودیان در بوینوس آیرس در سال ۱۹۹۴ و همچنین، حملات سال ۱۹۹۵ در غزه در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار گرفت.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما صدای سرکوب شدگان و حامی مطالبات مردم ایران برای داشتن دولتی شفاف هستیم. ما به فشار علیه دولت ایران در راستای تحقق خواسته‌های مردم این کشور ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *